سرانه مصرف تخم‌مرغ برای هر ایرانی 10 کیلوگرم است

سرانه مصرف تخم‌مرغ برای هر ایرانی 10 کیلوگرم است
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت:سالانه 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود و سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر ایرانی 12،12 کیلوگرم است. تولید سالیانه گوشت مرغ در کشور معادل یک‌میلیون و 600 هزار تن با سرانه مصرف 21،15 کیلوگرم برای هر ایرانی است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: 751 هزار تن تخم‌مرغ سالیانه در کشور تولید می‌شود و سرانه مصرف آن برای هر فرد 10 کیلوگرم است.
وی درباره رتبه جهانی ایران در تولیدات دامی گفت: ایران در تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ به ترتیب دارای رتبه چهارم و هفتم در جهان است. در زمینه تولیدات طیور، عسل، گوشت گاومیش هم به ترتیب در رتبه نهم، دهم و سیزدهم قرار داریم. در زمینه تولید تخم‌مرغ و شیر هم به ترتیب در رتبه سیزدهم و بیست‌ویکم و در زمینه تولید گوشت شتر و گاو هم به ترتیب رتبه نوزدهم و سی‌ویکم را داریم.
مشکات با اشاره به بیماری‌های دامی در دهه‌های گذشته، افزود: با توجه به شرایط ویژه کشورها و مرزهای آبی و خاکی وسیع با کشورهای همسایه و مهاجرت پرندگان به درون کشور، دامپزشکی همیشه با مشکلات و چالش‌های گسترده‌ای مواجه بوده است، ولی در صورت تامین امکانات می‌توان با این معضلات و مشکلات مقابله کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com