سرانه مصرف تخم مرغ در ایران هشت تا ‪ ۹‬کیلوگرم

سرانه مصرف تخم مرغ در ایران هشت تا ‪ ۹‬کیلوگرم

یک تولیدکننده مواد پروتئینی در کشور گفت: سرانه مصرف تخم مرغ در ایران هشت تا ‪ ۹‬کیلوگرم است که این رقم در کشورهای پیشرفته ‪ ۲۴‬کیلوگرم است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی تقوی فر روز سه شنبه در حاشیه نخستین نمایشگاه مواد غذایی تهران در مرکز آفرینش‌های فرهنگی - هنری تهران در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: نیاز داخلی کشور به تخم مرغ سالانه ‪ ۴۰۰‬تا ‪ ۵۰۰‬هزار تن است.
این تولیدکننده مواد پروتئینی با توجه به اینکه، بیشتر مواد اولیه نظیر دان مرغ در داخل کشور تهیه می‌شود، معتقد است: تحریم‌ها تاثیری بر تولید مواد پروتئینی(جوجه گوشتی و تخم مرغ)نداشته است.
وی افزود: هیچگونه یارانه‌ای به بخش تولید طیور در کشور تخصیص نمی یابد و قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ به طور عام یکهزار و ‪۲۰۰‬ تومان است که یکهزار و ‪ ۸۵۰‬تومان به فروش می‌رود.
همچنین در این نشست کریم نیکپور متخصص تغذیه گفت: با توجه به اینکه مردم به طور عام در مصرف مواد غذایی فقط به استفاده از امگا ‪ ۶‬بسنده می کردند و از مصرف امگا سه غفلت می‌شد متاسفانه آمار بیماری‌های ناشناخته از نظر علت بروز بیماری نظیر لوپوس، ام اس و...
در جامعه افزایش یافته بود.
وی تاکید کرد: غنی کردن مواد غذایی دارای امگا سه به دان مرغ سبب شده است که تولید تخم مرغ دارای امگا سه در کشور افزایش یابد.
این تولیدکننده یادآور شد: استفاده از تخم مرغ دارای امگا سه نه تنها از بروز بیماری‌های یاد شده جلوگیری می‌کند بلکه مانع بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نیز می‌شود.
وی ارزش پروتیئن تخم مرغ را به ازای یک گرم ‪ ۱۰‬تومان، در گوشت قرمز ‪۴۰‬ تومان، گوشت سفید ‪ ۱۴‬تومان، شیر ‪ ۱۵‬تومان و ماهی ‪ ۲۵‬تومان ذکر کرد و گفت : با توجه به قیمت یک گرم پروتئین در تخم مرغ استفاده از این ماده غذایی بسیار ارزنده است.


(خبر فوق توسط ایرنا تهیه شده است و به گمان ما فردی در این صنعت نیست که نداند قیمت جهانی نهاده ها رابطه ای منطقی تر با افزایش و کاهش قیمت نهایی محصول دارد والا وزارت محترم جهادکشاورزی تا کنون تا این میزان یارانه به این صنعت مرغداری اختصاص نمی داد و تاثیر تحریم ها بر صنعت مرغداری امری بسیار فنی می باشد که باید تشریح آن به صورت اختصاصی برآورد شود تا تاثیر آن در قیمت تمام شده محصولات مشخص گردد واگر هم تاثیری احساس نمی شود به علت تلاش و زحمت بی نظیر تولیدکنندگان زحمت کش صنعت مرغداری بوده است وگرنه اثرات آن احساس می شد.)

 
کلمات کلیدی سرانه مصرف
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com