سجادی: ذخیره گوشت مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز مصرف شب عید است

سجادی: ذخیره گوشت مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز مصرف شب عید است

معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی، میزان ذخایر گوشت مرغ و تخم مرغ را بیش از نیاز مصرف کشور در اسفند ماه و بویژه شب عید، اعلام کرد.
"سیدنظام‌الدین سجادی"روز یکشنبه به‌خبرنگار ایرنا گفت:وزارت جهادکشاورزی برای تامین نیاز گوشت مرغ، تخم مرغ و نیز گوشت قرمز کشوردر روزهای پایانی سال جاری آمادگی کامل دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
به‌گفته وی، این وزارتخانه آماده است حواله محصولات غذایی را که از سوی وزارت بازرگانی در اختیار شبکه توزیع قرار گرفته‌است ، به طور کامل تامین و جهت توزیع در بین مردم در اختیار این شبکه قرار دهد.
وی سپس قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را که براساس حواله‌های صادره از سوی وزارت بازرگانی در اختیار شبکه توزیع قرار می‌گیرد، هشت هزار و ‪ ۳۲۰‬ریال اعلام کرد و افزود: شبکه توزیع نیز موظف است هر کیلوگرم تخم مرغ رابه قیمت ‪ ۹‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.
سجادی همچنین قیمت کنونی هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم را در بازار ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۵۰۰‬تا ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۸۰۰‬ریال اعلام کرد و گفت: این قیمت با توجه به هزینه های تولید، قیمت مناسبی است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین از آمادگی این وزارتخانه جهت تامین کالاهایی که هیات وزیران به عنوان سبد کالای مصرفی کارمندان شاغل و بازنشسته دستگاههای دولتی و نیروهای مسلح غذایی تصویب کرده است، خبر داد.
هیات وزیران اخیرا اعتباری معادل ‪ ۹۰۰‬میلیارد ریال را بابت تهیه سبد یادشده ، اختصاص داد.
براساس این مصوبه، هیات وزیران تمام وزارتخانه‌ها، موسسه‌ها و شرکتهای دولتی و نیروهای مسلح را موظف کرد که نسبت به‌تهیه سبد کالای مصرفی از طریق وزارت بازرگانی به ارزش سرانه حداکثر ‪ ۳۱۸‬هزار و ‪ ۶۰۰‬ریال برای توزیع بین کارمندان شاغل و بازنشسته خود که حقوق و مزایای مستمر و یا مستمری ماهانه کمتر از چهار میلیون ریال دریافت می‌کنند، اقدام کنند

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com