سبوس دامداران در جیب اسب‌داران!

سبوس دامداران در جیب اسب‌داران!
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: در شرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت از دادن سبوس به این اتحادیه امتناع می‌کند که در برخی جاها کارخانجات تولید آرد سبوس گندم تولیدی خود را در اختیار تعاونی اسب داران می‌گذارند!
سعیدسلطانی سروستانی درخصوص تامین نهاده های مورد نیاز برای دامداران اظهارداشت: شرکت پشتیبانی امور دام در تامین نهاده کنجاله سویا همکاری قابل توجهی را انجام می‌دهد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی در عین حال تصریح کرد: درحال حاضر مشکل تامین نهاده سبوس گندم را داریم به طوری که وزارت صنعت، معدن و تجارت علی رغم داشتن تعهد این نهاده را به ما تحویل نمی دهد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور اضافه کرد: براساس تفاهم نامه مورخه 06/04/91 و همچنین تفاهم نامه های قبل از آن وزارت صنعت، معدن وتجارت با این اتحادیه، قرار بود به ازای هرتن شیرخام 190 کیلوگرم نهاده سبوس گندم در اختیار دامداران بگذارند اما تاکنون که بیش از یک ماه از انعقاد این قرارداد ها گذشته است، مسئولان مربوطه از تحویل این نهاده به دامداران سرباز می زنند و وقتی با آنها تماس گرفته می شود جواب تلفنمان را هم نمی دهند!
وی یادآورشد: مسئولیت توزیع سبوس براساس مصوبه بهمن ماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار به این اتحادیه محول گردید که در آن زمان با توزیع عادلانه این نهاده توسط اتحادیه موجب شد قیمت سبوس در بازار آزاد از هرکیلوگرم 450 تومان به 315 تومان کاهش پیدا کند اما بعد از انعقاد قراداد مورخه 06/04/91 نه تنها به ازای هرتن شیر خام سبوسی تحویل داده نشده است بلکه سهمیه سبوس قبلی هم از این اتحادیه گرفته شد که این اقدام در یک ماه گذشته موجب افزایش قیمت سبوس در بازار شده است.
سلطانی تصریح کرد: درشرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت از دادن سبوس به ما امتناع می کند که در برخی جاها کارخانجات تولید آرد سبوس گندم تولیدی خود را در اختیار تعاونی اسب داران می گذارند!
وی با اشاره به اینکه هرساله در ماههای تیر و مرداد کارخانجات آرد با انباشتگی سبوس مواجه هستند به طوریکه قیمت این محصول در ماهها مذکور نسبت به سایر ماههای سال پائین ترین قیمت را دارد، گفت: متاسفانه با بخشنامه های ضدونقیضی که وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر کرد، موجب شد که قیمت این نهاده مجددا از 315 تومان به قیمت 400 تومان در بازار آزاد افزایش پیدا کند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشوربا بیان اینکه قیمت دولتی نهاده سبوس گندم نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است، گفت: قیمت دولتی هرکیلوگرم سبوس گندم از 195 تومان در سال گذشته به 250 تومان در سال جاری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: درست است که قیمت نهاده کنجاله سویا از 1600 تومان به 1150 تومان در بازارکاهش یافته اما در مقابل آن قیمت سایر نهاده ها درحدود 25 تا 30 درصد افزایش یافته است به طوریکه قیمت نهاده جو از 460 به 590 تومان و قیمت نهاده ذرت از 480 به 670 تومان رسیده است.
این فعال صنعت دامداری افزود: اگر وضعیت به همین منوال پیش رود و دولت هیچ حمایتی از تولیدکنندگان دامی نکند قیمت تمام شده گوشت و شیر هم متناسب با قیمت نهاده ها افزایش خواهد یافت.
وی درپایان تصریح کرد: دولت باید به هرطریق ممکن نسبت به تامین نهاده های تولیدکنندگان اقدام کند تا جلوی مشکلات بیشتر و افزایش قیمت شیر و گوشت قرمز در بازار گرفته شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com