ساماندهی ورود و خروج دام درسطح 700 هزارهکتار از مراتع هرمزگان آغاز شد

ساماندهی ورود و خروج دام درسطح 700 هزارهکتار از مراتع هرمزگان آغاز شد
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: طرح ساماندهی و کنترل پروانه چرا (ورود و خروج دام ) در سطح 700 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و مراتع استان آغاز شده است.
مجید پوربلیغی روز سه شنبه اظهار داشت: این طرح که از نیمه مهرماه در سطح مراتع شهرستان های رودان و حاجی آباد آغاز شده تا نیمه خردادماه سال آینده ادامه دارد و در این مدت دام باید از مراتع استان خارج شود.
وی جلوگیری از تخریب مراتع، جلوگیری از چرای زودرس قبل از آمادگی مرتع و خاک و سم کوب شدن مراتع، کنترل پروانه چرا و جلوگیری از ورود دام های فاقد پروانه چرا و یا دام مازاد بر پروانه چرا را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.
پوربلیغی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله اجرا می شود، گفت: مرحله اول به منظور کنترل پروانه چرا برای جلوگیری از ورود دام غیر مجاز و بدون پروانه به مراتع قبل از شروع فصل چرا و مرحله دوم برای عملیات شاخ شماری جهت کنترل دام مازاد بر پروانه چرا و مرحله سوم به منظور خروج دام از مرتع اجرا می گردد.
این مقام مسوول بیان داشت: پیش بینی می شود امسال تعداد دام ورودی در شهرستان حاجی آباد بیش از 350 هزار واحد دامی و در شهرستان رودان بیش از 120 هزار واحد دامی متعلق به بیش از یک هزارو 500 خانوار عشایری باشد.
استان هرمزگان دارای چهار میلیون هکتار مرتع می باشد که از این میزان در حدود یک میلیون هکتار به علت کوچنده بودن عشایر و دامداران هر ساله ساماندهی و کنترل پروانه چرا (ورود و خروج دام ) اجرا می گردد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com