ساماندهی صنعت مرغ در گلستان

ساماندهی صنعت مرغ در گلستان
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان بر ساماندهی صنعت مرغداری در استان تاکید کرد.
مهدی اورسجی مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مرغداری گوشتی و صنایع وابسته گلستان گفت: شرایط مطلوب برای پرورش و تولید مرغ در استان مهیا نیست و باید این زمینه ها فراهم شود.
وی اظهار داشت: مشکل اصلی این است که وضعیت تولید و مصرف را نمی توانیم ساماندی کنیم و در یک دوره جوجه ریزی بالاتر از مصرف است و در دوره دیگر به دلیل کمبود نهاده ها با افت تولید مواجه می شویم.
وی عنوان کرد: این شرایط را با کنترل های دولتی در امور خاص می توان ساماندهی کرد و باید به عنوان نمونه برنامه زمانبندی جوجه ریزی در استان مشخص و بررسی شود که مرغدار چقدر تولید کند.
وی به سهمیه بندی دان اشاره و اضافه کرد: نتوانستیم نیاز را تامین کنیم و بخشی از این مشکل ناشی از نداشتن اطلاعات تولید است.
اورسجی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام باید حمایتهای اصولی تر داشته باشد و اکنون بسیاری از قراردادها با مرغداران یکطرفه بوده و متناسب با شرایط مرغدار نیست.
وی افزود: باید ضریب و نیاز مصرف مردم را بدانیم و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم و با ارائه طرح های مناسب از تولیدکنندگان حمایت کنیم.
وی تعداد اعضای اتحادیه شرکتهای تعاونی مرغداری گوشتی و صنایع وابسته گلستان را 125 نفر اعلام کرد و گفت: میانگین تولید حدود چهار میلیون قطعه جوجه ریزی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com