ساماندهی خرید و فروش و صادرات مرغ در کشور

ساماندهی خرید و فروش و صادرات مرغ در کشور
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی از ساماندهی خرید و فروش و صادرات مرغ در کشور خبر داد.
آقای شریعتمداری امروز در هفتمین جلسه کمیسیون کشاورزی استان گلستان در گرگان گفت ؛ به علت ورود مرغ های ذخیره شده سردخانه ای به بازار کشور در چند هفته اخیر قیمت مرغ با کاهش 30 درصدی و با ادامه تولید مرغداری ها ، بازار با مازاد تولید هم مواجه شده است .
وی افزود : قرار شده برای برون رفت از این مشکل، هسته بررسی مرغداری صنعتی در استانهای گلستان و مازندران که جزو تولید کنندگان بزرگ مرغ کشورند تشکیل شود .
استان مازندران نخستین و گلستان سومین تولید کننده مرغ کشورند.
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت ؛ تلاش می شود برای بخشی از مرغ تولیدی کشور ، بازارهای جدیدی مانند روسیه در نظر گرفته شود .
شریعتمدار برداشتن موانع صادراتی ، امضای پروتکل های بهداشتی جدید و تولید مرغ با کیفیت مورد نظر کشور هدف را از شرایطی دانست که در رفع مشکل صادرات مرغ موثر است.
 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۳/۰۸/۰۹

    واقعا‏ ‏ما‏ ‏مرغداران‏ ‏بیسواد‏ ‏وبی‏ ‏عقل‏ ‏ترین‏ ‏افراد‏ ‏در‏ ‏جامعه‏ ‏هستیم‏ ‏ذرت
    ‏ ‏وجوجه‏ ‏سویا‏ ‏وغیره‏ ‏نقد‏ ‏میخریم‏ ‏ولی‏ ‏۹۰‏ ‏روز‏ ‏تا‏ ‏۱۲۰‏ ‏روزه‏ ‏دیگه‏ ‏با‏ ‏ضرر‏ ‏کلان‏ ‏پول‏ ‏مون‏ ‏رامیخواهیم‏ ‏بگریم‏ ‏باز‏ ‏هم‏ ‏جوجه‏ ‏ریزی‏ ‏میکنیم‏ ‏واقعا‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏وضعیت‏ ‏میشود‏ ‏جوجه‏ ‏ریزی‏ ‏کرد‏ ‏واقعا‏ ‏مرغداران‏ ‏پوست‏ ‏کلفتند‏ ‏هرچه‏ ‏سر‏ ‏ما‏ ‏مرغداران‏ ‏بیاد‏ ‏حق‏ ‏ماست‏!‏

    پاسخ...
  •  

    دراوی پور گفت : ۹۳/۰۸/۰۹

    باسلام،، مسعولین ،،بزرگان، مدیران،سیاسیون،، به خدا وندی خدا که این روزها صدای شکستن استخوانهای صنعت مرغداری کشور به گوش میرسد ،، هر کس که دراین موضوع،توانایی اصلاح داشته باشد و به سادگی گذر کند به الله که به مردم و کشور خیانت کرده به والله که این روزهاسود بدست امده از باب مفت خری از مرغدار که از گوشت سگ حرامتر است،،،مرغدار گرامی شما ها که به شب زنده داری واسترس خو گرفته اید به خود بیاییید و دراستانهای خود ودرشهرهای خود با یک مدیریت واحد جوجه ریزی کنیداقا امام حسین پشت پناه شما باشد .....ا

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۰۸/۰۹

    براى چه براى كى فعلا كه دولت داره حالش را مى بره مرغ ارزون در حد مجانى چرا هى قصه از صادرات ميگين نه بابا اين همكارهايى كه ما داريم مطمئن باشين كه با ضررهاى سنگين تر از اين هم نه دست از توليد ميكشين بلكه با ظرفيتى بيشتر هم به جوجه ريزى آدامه ميدهند لازم به شما هم نيست اينقدر از روياى صادرات به روسيه را تكرار كنيد مرغ روسيه از تركيه برزيل و كشورهاى ديگر تأمين شد قردادهايشان هم امضاء شد شما هم از اين خواب رويايى بيرون بيا

    پاسخ...
  •  

    حسن گفت : ۹۳/۰۸/۱۰

    جالبه خراسان رضوی که دومین تولیدکننده مرغ گوشتی در کشورهست هیچی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ...
  •  

    کارشناس مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۱۰

    تنها راه حل مرغدارها افزایش فواصل جوجه ریزی وکاهش جوجه ریزی درکل کشور است

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۸/۱۰

    اگر مرغداران 30 درصد جوجه ریزی خود را کاهش وفواصل جوجه ریزی را افزایش دهند قطعن قیمت مرغ افزایش خواهد یافت واز این بحران رهایی خواهیم یافت.

    پاسخ...
  •  

    دکتر قاسم زاده گفت : ۹۳/۰۸/۱۱

    دوستان مرغدار راهکار "جوجه نریزیم" اصلا معنی ندارد. به چند لیل: 1-وقتی جو ایجاد شود که عده ای جوجه نمیریزند بقیه جوجه بیشتری میریزند تا در بازاری که 40 روز بعد خوب میشود(اگر بشود) سود ببرند 2-هنوز هیچ جوجه‌ای بخاطر جوجه نریختن مرغداران روی دست کارخانه جوجه کشی نماینده و به چاه ریخته نشده 3-متاسفانه کشش ضعیف بازار باعث شده مرغ بجای وزن 2500 در وزنهای بالای 3000 به بازار برود که حجم گوشت عرضه شده را بالاتر میبرد. راهکار این نیست. بلکه چند مورد ساده است که بارها عرض کرده ام. در مرحله کنونی سریعا ..

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com