ساماندهی بازار مرغ نیازمند صادرات است

ساماندهی بازار مرغ نیازمند صادرات است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: مشکل قیمت مرغ ناشی از مازاد تولید است و ساماندهی این بازار به صادرات نیاز دارد.
به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران، «مهدی معصومی اصفهانی» افزود: مازاد تولید مرغ را بنابر دلایلی نمی توان صادر کرد. همچنین قدرت خرید مردم پایین آمده است و نمی توانند مرغ بخرند.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران گفت: واردات برخی کالا با ارز مبادله ای ممنوع است و مرغ خرد نشده تازه یا سرد کرده، قطعه‌های تازه یا سرد کرده مرغ، کره بسته‌بندی شده به صورت 500 گرمی و کمتر و کره بسته‌بندی شده به صورت بسته‌های بیش از 500 گرمی بین این اقلام قرار دارد که واردات آنها از این پس با استفاده از ارز بانکی صورت نمی گیرد و ثبت سفارش آنها فقط از محل ارز متقاضی است.
به گفته وی، در چند روز گذشته قیمت مرغ ارزان تر شده اما این امر مقطعی است و مرغدار نمی تواند مشکلات خود را با نوسان لحظه ای قیمت مرغ برطرف سازد.
معصومی اضافه کرد: مرغ روزانه تولید نمی شود، بلکه مرغداران محصول خود را در دوره های سه ماه یکبار روانه بازار می کنند و از نوسان روزانه قیمت مرغ آسیب می بینند و نمی توانند برنامه ریزی کنند.
وی افزود: مشکلی که وجود دارد ناشی از ذهنیت بد مصرف کننده درباره این محصول است و مردم تصور می کنند مرغ همیشه گران است و زمانی که قیمت مرغ کاهش پیدا می کند، از سوی دولت اطلاع رسانی لازم صورت نمی گیرد که مرغدار چه میزان به جامعه یارانه می دهد.
معصومی یادآور شد: زمانی که قیمت مرغ مقداری از میزان متعارف افزایش پیدا می کند، از سوی دولت اعلام می شود مرغ گران شده است و این، بر ذهن مردم اثر بدی می گذارد.
به گفته معصومی، تولیدکنندگان مرغ اکنون نزدیک به 15 هزار ریال (1500 تومان) به ازای هر قطعه مرغ به جامعه یارانه می دهند و بنابراین مرغدار زیان می کند اما از بدنه دولت نسبت به این مساله واکنشی نشان داده نمی شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com