سالانه ۳۰ هزار تن مرغ در قم تولید می‌شود

سالانه ۳۰ هزار تن مرغ در قم تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه سالانه حدود ۳۰ هزار تن مرغ در قم تولید می‌شود، از ذخیره سازی ۶۶ تن گوشت مرغ در جهت تنظیم بازار در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاد کشاورزی استان قم، محمدرضا طلایی اظهار داشت: به دلیل اینکه قیمت مرغ طی چند روز گذشته از قیمت تمام شده برای مرغدار پائین تر آمده بود، سازمان جهاد کشاورزی با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به ذخیره سازی گوشت مرغ در جهت تنظیم بازار کرده است.
وی افزود: در همین راستا طبق دستورالعمل شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ‌هایی که دارای شرایط مورد نظر از لحاظ کیفیت و وزن باشند خریداری و با نظارت دقیق ناظران دامپزشکی، پشتیبانی امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی ذخیره سازی می‌شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل انباشتگی تولید مرغ در استان قم، قیمت بازار از قیمت تمام شده پائین تر آمده و تا زمانی که قیمت متعادل بشود، ذخیره سازی ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ۳۲۱ واحد مرغداری گوشتی استان سالانه حدود ۳۰ هزار تن مرغ تولید می‌شود، اضافه کرد: سرانه سالانه مصرف مرغ در استان قم برای هر نفر ۲۳ کیلوگرم است و با توجه به میزان تولید در حال حاضر در استان قم با مازاد تولید مواجه هستیم.
طلایی ادامه داد: تلاش می‌کنیم که با ذخیره سازی مرغ در ماه‌هایی از سال که عرضه و تقاضا از حالت تعادل خارج می‌شوند، نسبت به تنظیم بازار اقدام نماییم تا تولید کننده و مصرف کننده متضرر نشوند.
وی تصریح کرد: مرغی که در قم در حال ذخیره سازی است، به لحاظ وزن و کیفیت در بهترین شرایط قرار دارد و در ایامی که مصرف مرغ در استان قم بالا می‌رود، مرغ ذخیره سازی شده در بازار توزیع می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com