سالانه یک میلیارد دلار صرف خرید دان و داروی مرغ می‌شود

سالانه یک میلیارد دلار صرف خرید دان و داروی مرغ می‌شود

حمیدرضا انصاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مهر در کرج اظهار داشت : برای افزایش مصرف سرانه و افزایش تولید گوشت مرغ نیاز به دان و دارو نیز افزایش می یابد و پرداخت چنین هزینه هایی برای دولت بسیار سنگین است.
وی افزود : تنها بخش کوچکی از هزینه یک میلیاردی خوراک مرغ صرف دارو می شود و بخش اعظم آن برای خرید دان و خوراک مصرف می شود. انصاری خاطر نشان کرد : واردات مواد غذایی هر ساله هزینه های گزافی را به دولت تحمیل می کند که پروتئین های حیوانی از عمده آنهاست .
وی یادآور شد : برای جلوگیری از واردات پروتئین های حیوانی میزان تولیدات داخلی باید افزایش یابد که این امر مستلزم تهیه خوراک دام از خارج از کشور است.
انصاری تصریح کرد: دولت به منظور حمایت از افراد شاغل در این بخش ، پرداخت چنین رقمی را که معادل قیمت چندین هواپیماست ، می پردازد. وی مطرح کرد: بالا بودن این رقم نیز به دلیل وابستگی صنعت پرورش طیور کشور به واردات است و بیش از 80 درصد دان شامل ذرت ، کنجاله سویا، پودر ماهی  و داروهای مرغ از خارج وارد می شود.
به گفته انصاری، استفاده از پروتئین های گیاهی همچون سویا ، حبوبات و ... بهترین جایگزین پروتئین های حیوانی است که باید در برنامه های تغذیه کشور قرار گیرد.

 
کلمات کلیدی دارو
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com