سالانه بیش‌از 683 هزار تن شیر خام در مازندران تولید می‌شود

سالانه بیش‌از 683 هزار تن شیر خام در مازندران تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سالانه بیش از 683 هزار تن شیرخام معادل بیش از 8 درصد تولید کشور در استان تولید می‌شود و مازندران در این زمینه رتبه نخست تولید کشور را دارد.
به گزارش ایسنا، حسین نگهدار، با اشاره به توانمندی مازندران در تولید گوشت سفید و قرمز نیز افزود: ظرفیت تولید گوشت سفید سالیانه بیش از 168 هزار تن است این میزان معادل 10 درصد تولید کشور است.
وی همچنین تصریح کرد: افزایش تولید عسل نیز از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران به شمار می‌آید و مازندران هم اکنون 5 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با بیان این که مازندران بیش از 7 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کند، خاطرنشان کرد: سالیانه بیش از 62 هزار تن گوشت در استان تولید می‌شود.
نگهدار با بیان این که مازندران توانایی تولید 35 درصد جوجه یکروزه کشور را دارد به مقام نخست استان در این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: سالیانه 231 میلیون قطعه جوجه یک روزه در استان تولید می‌شود.
وی با تأکید بر توسعه ساخت مجتمع‌های پرورش مرغ گوشتی گفت: افزایش ظرفیت‌های تولید ، افزایش قابلیت صادرات محصولات دامی ، ساخت مجتمع مکانیزه پرورش گاو شیری از مهمترین برنامه‌هایی است که در معاونت بهبود تولیدات دامی پیگیری می‌شود.
 

 
کلمات کلیدی مازندران تولید شیر
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com