سالانه بیش از ۷۲ هزار تن مرغ گوشتی در استان همدان تولید می‌شود

سالانه بیش از ۷۲ هزار تن مرغ گوشتی در استان همدان تولید می‌شود
فرماندار شهر همدان گفت: سالانه ۷۲ هزار و ۴۶۷ تن مرغ گوشتی در سطح استان همدان تولید می شود.
حسن قهرمانی مطلق فرماندار همدان در حاشیه افتتاح پروژه های تولیدی و کشاورزی این شهرستان در بخش شراء اظهار کرد: بهره برداری از هفت پروژه تولیدی و کشاورزی شامل دو واحد پرورش مرغ گوشتی، گوساله گوشتی، ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای 115 قهاوند، یادمان شهدای گمنام و مسجد امام رضا(ع) شهر قهاوند و مرکز بهداشتی و درمانی روستایی کوزره دو میلیارد و 560 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
حسن قهرمانی مطلق گفت: در سطح استان همدان 434 واحد مرغ گوشتی وجود دارد که از این تعداد 58 واحد در شهرستان همدان با ظرفیت هفت میلیون و 96 هزار قطعه واقع شده است.
وی عنوان کرد: سالانه 72 هزار و 467 تن مرغ گوشتی در سطح استان تولید می شود که از این مقدار به میزان 17 درصد با تولید سالانه 12 هزار و 573 تن سهم شهرستان همدان است و در حالی که سرانه مصرف گوشت مرغ در این شهرستان به ازای هر نفر 25 کیلوگرم در سال برآورد شده است.
فرماندار همدان با بیان اینکه 25 واحد گوساله پرواری در این شهرستان با ظرفیت دو هزار و 495 رأس فعال است، گفت: سالانه چهار هزار و 272 تن گوشت گوساله پرواری در همدان تولید می شود در حالی که سرانه مصرف این نوع گوشت در شهرستان به ازای هر نفر 14.5 کیلوگرم در سال است.
وی از افتتاح مجموعه خوابگاهی سالن سنگ نوردی به عنوان یکی از پروژه های شاخص شهرستان همدان یاد کرد و افزود: افتتاح تعدادی از پروژه های شاخص شهرستان همدان شامل ساختمان غذا و دارو، سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی و خوابگاه دانشجویی به لحاظ لغو سفر وزیر بهداشت و درمان به ایام دهه فجر نرسید.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com