سالانه 70 میلیون دز واکسن در مرغداری‌های گلپایگان مصرف می‌شود

سالانه 70 میلیون دز واکسن در مرغداری‌های گلپایگان مصرف می‌شود

رئیس اداره دامپزشکی گلپایگان گفت: سالانه 70 میلیون دز واکسن در مرغداری‌ها برای کنترل و مبارزه با بیماری‌های ویروسی طیور در این شهرستان مصرف می‌شود.مسعود غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اصفهان اظهار داشت: سالانه 70 میلیون دز واکسن در مرغداری‌ها برای کنترل و مبارزه با بیماری‌های ویروسی طیور در شهرستان مصرف می‌شود و در همین راستا به منظور واکسیناسیون طیور بومی در روستاها با مشارکت بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت 3 اکثر طیور روستاها به صورت رایگان واکسیناسیون شده است.
وی افزود: در راستای سیاست جمهوری اسلامی و در رابطه واگذاری امور به بخش خصوصی طی 10 سال گذشته، تصدی اموری مانند توزیع دارو، واکسن و درمان دام و طیور، توزیع و پخش واکسن‌های دام و طیور، نظارت و بازدید بهداشتی از واحدهای دامداری و مرغداری و کارخانه‌های وابسته به صنعت دام و طیور به شرکت‌های ممیزی واگذار شده است.
غفاری خاطرنشان کرد: در شهرستان گلپایگان 18 دکترای دامپزشکی و 20 کاردان و کارشناس دامپزشکی مشغول به کار هستند و در قالب مراکز درمانی، مایه‌کوبی و داروخانه‌ها فعالیت دارند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گلپایگان بیان داشت: در سال جاری با هماهنگی امام جمعه شهرستان و نماینده ولی فقیه در امور نظارت بر ذبح شرعی دامپزشکی استان، دو روحانی آموزش دیده بر کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان نظارت می‌کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 89 مدیریت کشتارگاه دام، از شهرداری به بخش خصوصی واگذار شد که از نظر ساختاری تغییرات قابل توجهی در جهت ساماندهی و تجهیز کشتارگاه صورت گرفته و نقشه ساماندهی کشتارگاه طیور نیز در حال تهیه و اجرا است.
غفاری از احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی دام با طراحی مدرن و به صورت تمام اتومانیک و صنعتی خبر داد و گفت: این کشتارگاه صنعتی دام به ظرفیت 500 راس گوسفند و 100 راس گاو در حال ساخت توسط بخش خصوصی است و امیدواریم با تامین اعتبار در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com