سالانه 300 هزار قطعه طیور معدوم می‌شود

سالانه 300 هزار قطعه طیور معدوم می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سالانه 300 هزار قطعه طیور در استان اصفهان ضبط و معدوم می‌شود.به گزارش خبرنگار مهر ، سید اکبر حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو و متخلف اقدام به ذبح غیربهداشتی مرغ در اصفهان می‌کنند، افزود: سالانه نزدیک به 300 هزار قطعه طیور در استان اصفهان معدوم می‌شود.
وی به اجرای طرح بسته‌بندی گوشت مرغ اشاره کرد و اظهار داشت: طرح بسته‌بندی گوشت مرغ از سال 82 و به عنوان یک طرح سراسری به تمامی شبکه‌های دامپزشکی کشور ابلاغ شد که خوشبختانه هم‌اکنون سالانه بیش از 60 میلیون قطعه طیور در اصفهان ذبح و بسته بندی می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان همچنین با اشاره به اجرای طرح مارک‌دار کردن تخم مرغ در کشور و استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه سوءاستفاده برخی از افراد سودجو از مارک‌دار کردن تخم مرغ باعث شد این طرح به شکل صحیح به مرحله اجرا نرسد و سرانجام متوقف شود.
وی همچنین از توزیع گوشت شناسنامه‌دار در استان اصفهان خبر داد و اضافه کرد: مرحله آزمایشی توزیع گوشت شناسنامه‌دار در استان اصفهان هم‌اکنون در شهرستان خمینی‌شهر آغاز شده و به طور رسمی از اول آذرماه در تمامی شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه تمامی گوشت‌های توزیع شده در بازار اصفهان، دارای مهر بهداشتی دامپزشکی هستند ادامه داد: در شناسنامه‌ای که به گوشت‌ها الصاق می‌شود، جنسیت دام، بالغ یا نابالغ بودن، نوع ذبح، تاریخ و اندازه دام ذکر می‌شود و خریداران می‌توانند بر اساس نوع دام مایحتاج خود را در زمینه گوشت تهیه کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون در مورد موارد ثبت شده بر روی برچسب الصاقی روی گوشت‌های قرمز به توافق نرسیده‌ایم گفت: در صورتی که در این زمینه نیز توافق‌های لازم به دست آید، از ابتدای آذرماه گوشت شناسنامه‌دار در بازار اصفهان توزیع می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: به این دلیل که دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌ها از ابتدا با نظارت دامپزشکی ذبح می‌شوند، با شناسنامه‌دار کردن گوشت امکان هرگونه سوء استفاده و گرانفروشی از متخلفان گرفته می‌شود.
وی همچنین به اجرای طرح ویژه نظارت بهداشتی بر نذورات قربانی در اصفهان اشاره کرد و افزود: اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با برخورداری از 32 کشتارگاه، 16 میدان دام و 15 مرکز ذبح در استان اصفهان، ذبح شرعی و بهداشتی دام را مورد نظارت قرار می‌دهد.
حسینی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مسری مشترک میان انسان و دام، از 90 گروه عملیاتی متشکل از 47 گروه ثابت و 43 گروه سیار و 170 تکنیسین و کاردان دامپزشک به همراه 9 نفر از روحانیون کمک گرفته می‌شود.

 
کلمات کلیدی معدوم
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com