سالانه 230 هزار تن خوراک دام و طیور در کردستان تولید می شود

سالانه 230 هزار تن خوراک دام و طیور در کردستان تولید می شود
مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه 12 واحد فعال خوراک دام و طیور در استان فعالیت دارند گفت: سالانه در کردستان 230 هزار تن خوراک دام و طیور تولید می شود.
بهنام پاک ضمیر روز چهارشنبه گفت: در هفته دولت سه طرح شامل دو طرح مرتبط با خوراک دام و طیور در بانه و قروه و یک طرح بسته بندی خشکبار و حبوبات در مریوان به بهره برداری رسید.
وی از پروژه های شاخص افتتاح شده در هفته دولت را کارخانه تولید خوراک دام و طیور شهرستان بانه عنوان کرد و افزود: برای افتتاح این کارخانه با ظرفیت تولیدی 40 هزار تن در سال، 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
به گفته وی از سال 90 عملیات احداث پروژه کارخانه تولید خوراک دام و طیور در بانه شروع شده است و امسال در هفته دولت به بهره برداری رسید.
پاک ضمیر اظهار کرد: با افتتاح این سه طرح، زمینه اشتغالزایی 33 نفر فراهم شد و بیشتر از 30 واحد صنایع کشاورزی نیز در دست اجرا است.
وی به مهمترین نیاز استان در بخش صنایع کشاورزی اشاره کرد و افزود: فرآوری میوه و محصولات باغی، فرآوری محصولات گوشتی، فرآوری سیب زمینی و مشتقات آن، انبارهای فنی و سردخانه برای نگهداری بذر سیب زمینی از مهمترین نیازهای استان در این حوزه است.
مدیر صنایع کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی استان در سال های اخیر تحولات زیادی رخ داده است افزود: این تحولات به واسطه اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده است.
به گفته وی بانک های عامل در راستای حمایت از صنایع بخش کشاورزی باید قراردادهایی با صندوق توسعه ملی ببندند و با توجه به اینکه بخش کشاورزی بخش تخصصی است لازم است بانک های عامل از کارشناسان بخش کشاورزی استفاده کنند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com