سال گذشته 200 قلم دارو ومکمل دامی به دیگر کشورها صادر شد

سال گذشته 200 قلم دارو ومکمل دامی به دیگر کشورها صادر شد

مدیر کل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال گذشته 200 قلم انواع دارو و مکمل غذایی دامی به ارزش تقریبی هفت میلیون دلار به دیگر کشورها صادر شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، سید مصطفی عزیزیان افزود: در سال گذشته بیش از 100 مورد نقشه واحدهای داروسازی و واکسن سازی فعال و در حال احداث بررسی شد و علاوه بر آن، 136 مورد موافقت اولیه و 13 مورد موافقت‌نامه اصولی در این زمینه صادر شد.
وی ادامه داد: در این فاصله زمانی، 70 پروانه تولید دارو و واکسن صادر و 150 پروانه تولید نیز تجدید و تمدید شده است.
مدیر کل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور همچنین از صدور 42 گواهی ثبت و 679 مجوز توزیع دارو در سال گدشته خبر داد و تعداد ثبت سفارش و ترخیص دارو را 6 هزار و 800 مورد ذکر کرد.
این مقام مسوول، انطباق واحدهای تولیدی با اصول بهینه تولید، ملزم نمودن واحدهای تولیدی به برگزاری سمینارهای علمی – آموزشی، تلاش درراستای ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل و وارداتی و همچنین جلوگیری از بروز کمبود دارو و واکسن، انجام طرح بررسی پس از فروش برای محصولات تولید داخل و وارداتی را از جمله برنامه‌های در دست اجرای این سازمان دربخش دارو و درمان و آزمایشگاه‌ها ذکر کرد.
عزیزیان همچنین برنامه ریزی جهت برگزاری کمیسیون‌های ثبت دارو و واکسن و برنامه ریزی به منظور انجام آزمایش‌های فیزیکی، شیمیایی و دریافت پاسخ آزمایش ‌های قبل از صدور مجوز توزیع محصولات وارداتی را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com