سال آینده در تولید مـرغ استانی به خـودکـفـایـی می‌رسیم

سال آینده در تولید مـرغ استانی به خـودکـفـایـی می‌رسیم

استانی - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با افزایش تولید گوشت مرغ استان به 42 هزار تن، سال آینده در تولید این محصول به خودکفایی می‌رسیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس رمضان روئین‌تن در دومین نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع وابسته کرمانشاه، با اشاره به سنتی بودن کشاورزی کشور اظهار کرد: همین امر موجب افزایش هزینه‌ها و کاهش تولید و پایین آمدن بهره‌وری در بخش شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده بهینه از امکانات، بازاریابی مناسب، تامین سرمایه، افزایش آگاهی و توانایی‌های بهره‌برداران و کم کردن ضایعات را از عوامل اصلی در به فعل درآوردن امکانات و پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی دانست.
وی به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در طول برنامه چهارم و چشم‌انداز 20 ساله برای افزایش تولیدات این بخش اشاره کرد و گفت: تولید گوشت مرغ استان در ابتدای امسال 23 هزار تن بود که این میزان تنها پاسخگوی نیمی از نیاز استان بود اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سال آینده تولید گوشت مرغ استان به 42 هزار تن می‌رسد و در تولید این محصول خودکفا می‌شویم.
روئین‌تن همچنین از هدف‌گذاری انجام شده برای افزایش تولید گوشت مرغ استان به 100 هزار تن خبر داد و تصریح کرد: در تولید گوشت ماهی و آبزیان نیز رسیدن به رقم 100 هزار تن را مدنظر داریم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان در تولید گوشت قرمز سابقه بسیار خوبی دارد، افزود: در این محصول نیز افزایش تولید از 27 هزار تن فعلی به 100 هزار تن هدف گذاری شده است.
وی گفت: در حال حاضر 95 تا 98 درصد خوراک لازم برای تولید این میزان محصولات در استان مهیاست.

 
کلمات کلیدی استانی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com