سازمان حمایت از تولیدکنندگان وظیفه خود را فراموش کرده است

سازمان حمایت از تولیدکنندگان وظیفه خود را فراموش کرده است

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه اظهار کرد: در حال حاضر تعادلی بین هزینه‌های تولید و توان خرید مردم وجود ندارد که دولت باید در این میان حمایت کند. چراکه هزینه‌های تولید به شدت افزایش یافته اما مردم توانایی خرید ندارند.
 مصطفی مصطفوی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خرید تخم‌مرغ نطفه‌دار از سوی شرکت‌ پشتیبانی امور دام را تنها راه‌حل رونق تولید که نهایتا به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود دانست و افزود: در نمایشگاه بین‌المللی طیور سال 85 وزیر جهاد کشاورزی به تولیدکنندگان جوجه‌ یکروزه وعده داد که تولید کنید و محصول تولیدی به قیمت مناسب خریداری می‌شود که این وعده با خرید تخم‌مرغ نطفه‌دار در سال جاری اجرایی شد اما کمتر از دو ماه طول کشید و در حالیکه این طرح مانع از افت شدید قیمت خرید جوجه می‌شود به دلیل مصحلت‌اندیشی متوقف شد.
 وی با انتقاد از نبود حمایت مناسب از این بخش، تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه خود را در قبال حمایت از بخش تولید فراموش کرده‌اند که باعث تعطیلی تولید و وابسته شدن به واردات مرغ و تخم‌مرغ خواهد شد. در حالی که با پرداخت یارانه به تولید می‌توان رونق در تولید و از مصرف‌کننده حمایت کرد.
 مصطفوی با تاکید بر ادامه طرح خرید تخم مرغ نطفه‌دار از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، تصریح کرد: صنعت مرغداری تولیدی پر ریسک است که باید نسبت به ریسک آن حمایت شود. از سوی دیگر نگهداری تولیدات در این صنعت پر هزینه و دارای مدت زمان است.
 دبیر انجن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه اظهار کرد: با توجه به اینکه تنظیم بازار بر پایه نظام عرضه و تقاضا نیست دولت مسوول است در صورت پایین بودن قدرت خرید مردم یارانه بپردازد و در شرایط سخت از تولید حمایت کند. چراکه ذرت طی چهار ماهه اخیر از 250 تومان به 360 تومان افزایش یافته که مرغداران قادر به تامین نقدینگی برای تهیه مواد اولیه نیستند و از سوی دیگر با افزایش شدید قیمت‌ نهاده‌ها و ثابت بودن قیمت محصول تولیدی مواجه هستند که این شیوه مناسبی برای پایداری تولید نیست.
 وی خاطرنشان کرد: در تیر ماه 73 میلیون قطعه جوجه‌ریزی و با میانگین هر قطعه 240 تومان فروخته شده و در ماه جاری نیز 84 میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌شود.
 مصطفوی در پایان تصریح کرد: قیمت مرغ برای مصرف‌کنندگان دو هزار و 700 تومان تا دو هزار و 900 تومان است که در صورتی که مردم قادر به خرید آن نباشند دولت باید یارانه پرداخت کند و تجربه‌ای است که در همه جای جهان مرسوم است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com