ساختمان قرنطینه مرزی دامپزشکی در گمرک به بهره‌برداری می‌رسد

ساختمان قرنطینه مرزی دامپزشکی در گمرک به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس دامپزشکی کشور گفت: ساختمان قرنطینه مرزی واقع در گمرک بندر‌عباس احداث و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی نوروزی در جمع خبرنگاران افزود: مهم‌ترین هدف این سفر بازدید از پست قرنطینه مرزی گمرک بندرعباس است که دو سال پیش با رایزنی مسئولان سازمان دامپزشکی و گمرک ساختمان آن ساخته شد و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در مورد اعتبار ساخت این پروژه افزود: به این پروژه یک میلیارد و 850 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد که 500 میلیون ریال آن از محل اعتبارات استانی و مابقی از محل اعتبارات ملی است.
رئیس دامپزشکی کشور تصریح کرد: در حال حاضر 30 قرنطینه در سطح کشور فعال و 130 قرنطینه بین راهی در مرزهای استان وجود دارد و امیدواریم با تجهیز مدرن قرنطینه‌ها بتوانیم قرنطینه‌های منطقه‌ای را تاسیس کنیم.
نوروزی ادامه داد: از دیگر اهداف سفر به هرمزگان کلنگ‌زنی زمین آزمایشگاه تخصصی اداره کل دامپزشکی استان که از مصوبات سفر اخیر ریاست جمهور به این منطقه بوده است.
وی تصریح کرد: برای این پروژه نیز 8 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که 2 میلیارد ریال آن برای آغاز پروژه واگذار شده است.
رئیس دامپزشکی کشور با اشاره به برنامه‌های اجرایی سال‌جاری در هرمزگان گفت: واکسیناسیون دام‌ها در راستای جلوگیری از بیماری‌های احتمالی و شایع و ریشه‌کن کردن بیماری سیاه زخم از برنامه‌های مهمی است که سازمان دامپزشکی به آن می‌پردازد.
وی اضافه کرد: عدم مشاهده بیماری سل در جمعیت دامی کشور نشان‌دهنده اقدامات بهداشتی و به موقع سازمان دامپزشکی کشور است.
نوروزی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان دامپزشکی هرمزگان افزود: نظارت بر ترخیص محموله‌های گمرک، بحث نصب دستگاه‌های اتو‌آنالیزر در آزمایشگاه در راستای ماندگاری هر چه بیشتر محموله‌های خام دامی و خرید دستگاه‌های جدید دیگر از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی هرمزگان است.
وی افزود: در این سفر به بررسی مجتمع‌های دامداری استان، مشکلات کارمندان دامپزشکی در بخش‌های مختلف و بررسی مسائل فنی و کارشناسی در استان نیز پرداخته می‌شود.
نوروزی با اشاره به برنامه‌هایی که در سطح کشور توسط سازمان دامپزشکی کشوری در سال جاری اجرایی می‌شود، افزود: افزایش سطح ایمنی جمعیت دامی با استفاده از اعتبارات یارانه‌ای، افزایش سطح پوشش ایمنی جمعیت دامی روستایی و عشایر با عقد قرارداد با بخش خصوصی یکی از برنامه‌های سازمان است.
وی در مورد برنامه‌های کشوری برای جمعیت طیور افزود: اجرای سیستم اطلاعات جغرافیایی در مرغداری‌های کشور در راستای پیشگیری بیماری در جمعیت طیور، فاز‌بندی بیماری تب برفکی و افزایش سطح ایمنی در این زمینه از برنامه‌هایی که برای جمعیت طیور در نظر گرفته شده است.
رئیس دامپزشکی کشور با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی این سازمان با کشور‌های خارجی افزود: ادامه فاز دوم پروژه تب برفکی با همکاری اتحادیه اروپا تحت عنوان Eu-FMD، امضای توافقنامه بین دامپزشکی ایران و سرویس دامپزشکی فرانسه برای واردات اسپرم و جنین به امضا رسید و همچنین در راستای بحث‌های آموزش و همکاری‌های آزمایشگاهی و صادرات فر‌آورده‌ها با اتحادیه اروپا نیز همکاری‌هایی صورت گرفته است.
نوروزی در پایان اظهار داشت: امید است با تلاش سازمان دامپزشکی استان و کشور بتوان جامعه دامی و طیوری کشور را به دور از بیماری‌های دامی سالم نگه داشت و میزان بهره‌وری از این جامعه را در سال‌جاری ارتقا داد.

 
کلمات کلیدی قرنطینه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com