زیان ۶۰۰ تومانی دامداران برای صادرات هرکیلو گوسفند زنده

زیان ۶۰۰ تومانی دامداران برای صادرات هرکیلو گوسفند زنده
رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به زیان ۶۰۰ تومانی تولیدکنندگان در صادرات هر کیلو دام زنده، گفت: در حالی که قیمت نهاده‌های دامی با رشد بیش از ۲۰ درصدی همراه بوده، اما هنوز اقدامی برای افزایش قیمت محصولات دامی نکرده‌ایم.
احمد مقدسی درباره تولید دام زنده در کشور اظهار داشت: در طول یک‌ماهه گذشته حدود ۳۵۰ راس گاو زنده به کشورهای همسایه با نرخ‌هایی پایین‌تر از قیمت‌تمام شده صادر کردیم.
وی درباره بالا رفتن تعرفه واردات گوشت قرمز، افزود: در حالی که حجم مصرف گوشت قرمز در سال‌های گذشته روند نزولی داشته، اما با رشد تولیدات روبه‌رو بودیم و بر این اساس، دولت با این اقدام درصدد تنظیم بازار داخلی و کاهش واردات به کشور است.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با تاکید بر توجه دولت به تولیدات داخلی، تصریح کرد: بیشترین حد مصرف گوشت قرمز در کشورمان حدود یک میلیون است که از این میزان، تقریبا ۸۰۰هزار تن توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود و نیاز به واردات ۲۰۰هزار تنی داریم؛ در حالی که حجم واردات بسیار بیشتر از این میزان است.
مقدسی ادامه داد: در حالی که در دولت قبل کشتار دام‌زنده در مرزهای کشور و ورود گوشت‌های منجمد صورت می‌گرفت، اما هم‌اکنون این مساله صورت نمی‌گیرد و فقط در برخی موارد به طور قاچاقی انجام می‌شود.
وی با اعلام این‌که در حال حاضر دام‌زنده با ۶۰۰ تومان زیان در هر کیلوگرم صادر می‌شود، گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو گوشت قرمز حدود ۱۲ هزار تومان است؛ در صورتی که صادرات دام زنده با کمتر از این رقم انجام می‌شود.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران افزود: دلیل این امر، کاهش میزان مصرف گوشت در کشورمان است که دامداران را ناچار به صدور دام‌زنده با نرخی پایین‌تر از قیمت‌تمام شده کرده است.
مقدسی با اشاره به رشد حدود ۲۰ درصد نرخ نهاده‌های دامی، تصریح کرد: البته تاکنون افزایش قیمت نهاده‌های دامی منجر به رشد قیمت‌ها نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com