زیان دامداران از فروش شیر

زیان دامداران از فروش شیر
جمشید سلیمانی با بیان اینکه قیمت شیر تابع عوامل مختلف است، گفت: زمانی که قیمت نهاده های دامی بیشتر می شود قیمت شیر خام نیز افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه برای تولید شیر باید از 15 قلم کالا استفاده کنیم، گفت: جو، ذرت، سویا، کنجاله، کاه و سیلو از جمله کالاهایی هستند که دامداران استفاده می کنند، ضمن اینکه نهاده های دامی 70 درصد هزینه های دامپروری را تشکیل می دهند.
رئیس اتحادیه دامداران استان تهران با اشاره به افزایش قمیت دلار در کشور گفت: 50 درصد نهاده های دامی متأثر از واردات است؛ جویی که در کشور تولید می شود به اندازه مصرف دام ها نیست بنابراین باید از سایر کشورها وارد شود.
سلیمانی افزود: اگر یک تن جو را بخواهیم با دلار 1575 تومان وارد کنیم حداقل در هر تن 40 درصد افزایش قیمت خواهیم داشت که به طور قطع روی قیمت گوشت قرمز و شیر نیز اثر می گذارد.
وی گفت: دامداران برای تولید شیر کیلویی 715 تومان پول پرداخت می کنند اما در بازار تنها 600 تومان نصیب آنها می شود یعنی در هر لیتر 115 تومان ضرر می کنند.
رئیس اتحادیه دامداران استان تهران با بیان اینکه هر سال باید مبلغ 500 میلیارد تومان یارانه به بخش شیر پرداخت شود، گفت: این در حالی است که سال 90 یک ریال یارانه نیز به دامدار پرداخت نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا یارانه تولید شیر و گوشت مستقیم به دامدار پرداخت می شود اما در کشور ما دولت حتی پس از این تصمیم که یارانه شیر قطع شود یک ریال نیز به دامدار پرداخت نکرده است.
سلیمانی با بیان اینکه دولت باید موانع را از سر راه دامپروری بردارد، گفت: دولت به هر اندازه که می خواهد شیر ارزان تولید شود باید مابه التفاوت آن را پرداخت کند.
وی با بیان اینکه صنایع فرآورده های لبنی شیر خام را با همراه سودی که به دامدار باید بدهند 790 تومان خریداری می کنند، گفت: با توجه به این شرایط صنایع فرآورده های لبنی به دنبال اجازه افزایش قیمت محصولات خود هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com