زیان 350 میلیاردی صنعت تخم مرغ

زیان 350 میلیاردی صنعت تخم مرغ
مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرکز گفت: در سال گذشته بر اساس برآورد وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بازرگانی، تولیدکنندگان تخم مرغ به دلیل عرضه کالا زیر قیمت تمام شده، 350 میلیارد تومان متضرر شدند.
حسین صنیع خانی، مدیر عامل اتحادیه مرغدارن مرکز با بیان این مطلب در خصوص آمار گله های حذف شده ناشی از شیوع بیماری های تنفسی، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی متولی اعلام آمار گله های حذف شده هستند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت جهاد کشاورزی خسارت های ناشی از تلفات بیماری های تنفسی را به مرغداران پرداخت کرده یا خیر، گفت: قرار بود خسارتی معادل 40 درصد ارزش واقعی گله های مرغ حذف شده پرداخت شود که تا کنون این مبلغ تامین نشده است.
صنیع خانی در خصوص افزایش ناگهانی قیمت تخم مرغ در بازار خرده فروشی، اذعان داشت: مصرف کننده از زیان های سال 89 بخش تولید و فروش محصول با زیر قیمت تمام شده، اطلاعی ندارد. به همین دلیل با مقایسه قیمت های گذشته و فعلی این تصور پیش می آید که قیمت ها شدیدا افزایش داشته است.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرکز حذف گله ها به دلیل شیوع بیماری تنفسی و کاهش تولید را عاملی برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای تخم مرغ دانست و گفت: افزایش قیمت نهاده ها و به خصوص عدم پرداخت یارانه های ناشی از اجرای قانون هدفمندی، سبب افزایش ناگهانی قیمت تمام شده تولید شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com