زنبورداران ناچار به استفاده از داروهای بی کیفیت هستند

زنبورداران ناچار به استفاده از داروهای بی کیفیت هستند
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: مشکل توزیع گوشت گوسفند در دو سه روز آینده حل خواهد شد.
علی اکبر مهرفرد افزود: دامداران به علت خوب بودن وضعیت مراتع دام خود را به بازار عرضه نکرده اند و همین مسئله موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت شده است.
وی گفت: به همین خاطر ما اقدام به واردات گوشت قرمز کردیم و هم اکنون گوشت گوساله به صورت منجمد با قیمت ۲۲ هزار تومان به وفور در سراسر کشور موجود است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی افزود: در ماه مبارک رمضان قیمت های ۹ کالای اساسی را پایش و کنترل می کنیم و هم اکنون ذخایر این کالاها به میزان کافی در کشور وجود دارد.
مهرفرد با بیان اینکه ظر فیت تولید مرغ در کشور سه میلیون تن است افزود: این در حالی است که تمام مصرف داخلی مرغ دو میلیون تن و صادرات ۱۰۰ هزار تن است.

وی گفت: اگر اجازه دهیم مرغ اجداد به میزان زیادی وارد کشور شود بدون شک تولید کنندگان مرغ زیان می بینند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با بیان اینکه قیمت جوجه یک روزه هزار و ۷۰۰ تومان است افزود: متاسفانه تولید کنندگان جوجه یک روزه قیمت ها را به صورت غیر قانونی بالا برده اند و سازمان های نظارتی باید با متخلفان برخورد کنند.

دست اندرکاران تنظیم بازار تجربه کافی ندارند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه گفت: افزایش قیمت در بازار از طرف تولید کنندگان نیست و قطعا کاهش عرضه باعث افزایش قیمت ها شده است.
عباس پاپی زاده افزود: متاسفانه کسانی که در تنظیم بازار تصمیم گیر هستند که تجربه لازم را ندارند.

پاپی زاده با اشاره به نیاز کشور به ۲۵۰ هزار عدد مرغ اجداد در سال گفت: امسال ۳۰ هزار عدد از واردات این مرغ به کشور کم شد.
وی افزود: در حالی که قیمت تولید هر عدد جوجه یک روزه ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان است و تولید کنندگان باید آن را هزار و ۷۰۰ تومان بفروشند هر عدد از این جوجه در بازار ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه های آینده قیمت هر قطعه مرغ ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان برای تولید کنندگان بیشتر خواهد شد.
پاپی زاده افزود: متاسفانه اطلاعات در بخش کشاورزی دقیق نیست و مدیران نمی توانند پیش بینی درستی برای بازار انجام دهند.
 
نظرات شما
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۶/۰۳/۰۸

    متاسفانه باز هم وعده و وعید توسط مسئولین ذیربط !!!!!!
    بهترنیست مسئولین مریوطه ابتدا بازار گوشت را اشباع کرده وسپس اقدام به وعده افزایش عرضه گوشت و کاهش قیمت نمایند؟
    بیش از یک سال است که وعده افزایش عرضه وکاهش قیمت توسط مسئولین مربوطه داده میشود لیکن متاسفانه هیچکدام آن عملی نشده وعکس آن اتفاق می افتد.
    اینجانب ضمن تایید سخنان آقای پاپی زاده (عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی)درخصوص عدم توانایی مسئولین مربوطه در ستادتنظیم بازار و وزارت کشاورزی، فقدان آمار های صحیح را بی تاثیر ندانسته واعلام میدارم فقط به تعادل رساندن عرضه وتقاضا میتواند این مشکل را حل نماید.
    ایکاش مسئولین بااعتماد به بخش خصوصی،عرضه را دراین خصوص تنگ ننموده وباحمایت از بخش خصوصی،مشاهده نمایند که چگونه وبه سادگی میتوان این مهم را به سرانجام رسانید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com