زمینه مشارکت تشکل های دامداری در قالب تفاهم نامه ها فراهم می شود

زمینه مشارکت تشکل های دامداری در قالب تفاهم نامه ها فراهم می شود
مدیریت حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور با اعتقاد به اینکه بخش دولتی به تنهایی نمی تواند از عهده مشکلات موجود برآید گفت: زمینه مشارکت تشکل های دامداری در قالب تفاهم نامه فراهم شده است.
محمد رضایی روز پنجشنبه در سومین همایش کشوری بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی صنعت دامپروری در گرگان افزود: در این تفاهم نامه ها مشارکت در اهداف اتحادیه ها و دستگاه های دولتی اصل می باشد.
وی ادامه داد: جدی گرفتن تفاهم نامه و اجرایی شدن و مشارکت در تصمیم گیری ها در جهت کاهش مشکلات از تاکیدات رئیس سازمان است.
رضایی با اشاره به بیماری تب سه روزه گفت: این بیماری هر چند سال، بنابر تغییرات آب و هوایی رخ می دهد و ناقلین آن پشه هایی هستند که به جهت فراگیر بودن، هنوز نوع آنها مشخص نشده و با انعقاد تفاهم نامه در سال گذشته با اتحادیه دامداران و سازمان، منجر به واردات واکسیناسیون از سوی سازمان و با معرفی اتحادیه شده و هنوز هم در جریان است و امیدواریم که مشکلات با این هماهنگی ها به حداقل برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز گفت: با استفاده از ظرفیت تشکل ها می توان میزان تولیدات را تا صد برابر افزایش داد.
سید نصیر سید محمدی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر کشاورزی نمی تواند با چهار میلیون بهره بردار ارتباط داشته باشد، بنابراین تشکل ها با ساختاری هماهنگ می توانند نقش موثری در افزایش راندمان این بخش ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه از لحاظ اقلیمی و میزان آب و ذخائر آبی شش برابر از متوسط دنیا عقب تر هستیم، گفت: بهترین کار برای توسعه این بخش، استفاده از تشکل ها است.
سید محمدی اظهارکرد: ۷۰ درصد تولیدات دامی کشور نیز از واحدهای دامداری روستایی است به طوری که اگر روند بهسازی دامداری ها دیده نشود خطایی استراتژیک و مضر برای کشور خواهد بود.
وی توزیع غیر اصولی نهاده ها ، فقدان دام مولد را از چالش های صنعت دامپروری دانست و گفت: تشکل ها باید به شکلی باشند که زنجیره های تولید را تکمیل کنند تا هزینه تولید کاهش یابد و ارزش افزوده عاید آنها شود.
سومین همایش کشوری بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی صنعت دامپروری با حضور روسای هیئت مدیره و مدیران عامل اتحادیه های دامداران سراسر کشور در سالن کوثر جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com