زمینه صادرات مرغ گوشتی به عراق فراهم می‌شود

زمینه صادرات مرغ گوشتی به عراق فراهم می‌شود
ابراهیم حسن‌نژاد اظهار داشت: با راه‌اندازی واحد تولید زنجیره‌ای صنعت طیور با نام مجتمع ایمان طیور در شهرستان کامیاران، امکان تولید و صادرات مرغ گوشتی به کشور عراق فراهم خواهد شد.
وی تصریح کرد: واحد مذکور شامل تمام واحدهای مرغ مادر، مرغ اجداد، مراکز جوجه‌کشی، مرغ تخم‌گذار، کشتارگاه صنعتی و کارگاه تولید خوراک دام و طیور است که در یک جا متمرکز خواهد شد.
وی ادامه داد: برای این احداث این واحد 257 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده که از این مقدار 207 میلیارد ریال سهم بانک و 50 میلیارد ریال دیگر سهم مجتمع ایمان طیور کردستان است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: با احداث این طرح در سال جهاد اقتصادی گام محکمی در زمینه تولید، اشتغال و صادرات بخش کشاورزی برداشته خواهد شد.
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: برای احداث مجتمع ایمان طیور زمینی به مساحت 110 هکتار از اراضی روستاییکوئیک از توابع شهرستان کامیاران خریداری شده که 67 درصد از اراضی آن مزروعی و 33 درصد آن مرتع است.
وی عنوان کرد: در این مجتمع مرغ گوشتی با ظرفیت 200 هزار قطعه، مرغ تخمگذار 60 هزار قطعه، مرغ مادر گوشتی 100 هزار قطعه، کارخانه جوجه کشی 20 میلیون قطعه تولید و کشتارگاه طیور با ظرفیت 3 هزار قطعه در هر ساعت فعالیت خواهد داشت.
وی اضافه کرد: مرغداری‌های گوشتی استان از 256 واحد به ظرفیت 3 میلیون و 700 هزار قطعه در دوره در سال 84 به 474 واحد به ظرفیت 8 میلیون و400 هزار قطعه در دوره تا پایان خرداد 90 افزایش خواهد یافت که این واحدها توان تولید 53 هزار تن گوشت سفید مرغ در سال را دارا هستند.
ایجادمجتمع‌های دامپروری کوچک روستایی در کردستان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: طرح مجتمع‌های دامپروری کوچک روستایی به منظور حمایت از دامداران روستایی، تثبیت شغل و جلوگیری از مهاجرت آنان و همچنین کاهش هزینه‌های احداث در واحدهای نیمه صنعتی از طریق استفاده خدمات مشترک آب برق و زمین با اعتبار 26 میلیارد ریال در استان کردستان انجام شده است.
حسن‌نژاد تصریح کرد: تهیه طرح مطالعاتی شامل مکان‌یابی و تهیه نقشه‌های اجرایی، تسطیح و خاک‌برداری از محل اجرای طرح و قطعه‌بندی واحدها، احداث جاده دسترسی، حفر و تجهیز چاه، انتقال آب به داخل مجتمع با احداث منبع ذخیره اجرای خط انتقال شبکه برق رسانی و اجرای شبکه فاضلاب از مهمترین عملیات زیربنایی در مجتمع‌های کوچک روستایی است.
وی با اشاره به تولیدات سالانه این مجتمع‌های دامپروری کوچک روستایی افزود: سالانه 13 هزار و 750 تن شیر، یک هزار و 325 تن گوشت قرمز، و 680 تلیسه مازاد در زمان بهره‌برداری تولید خواهد شد.
 
کلمات کلیدی صادرات مرغ گوشتی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com