زمینه صادرات مرغ و تخم مرغ از خراسان جنوبی فراهم شد

زمینه صادرات مرغ و تخم مرغ از خراسان جنوبی فراهم شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش ۲ برابری تولید مرغ و تخم‌ مرغ در استان زمینه صادرات این محصولات به کشور افغانستان فراهم شده است.

مهدی جعفری روز دوشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: نیاز داخل استان و کشور به مرغ و تخم مرغ تامین شده و هیچ گونه کمبودی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه اولویت توزیع مرغ و تخم‌ مرغ تامین نیاز داخلی است اظهار کرد: میزان تولید مرغ گرم امسال افزایش یافته لذا اجازه صادرات این کالاها داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اخذ مجوز واردات شتر به استان نیز خبر داد و گفت: در قالب این مجوز ۱۰ هزار نفر شتر زنده وارد خواهد شد تا برای تامین گوشت قرمز در اختیار دامداران استان قرار گیرد.

افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات خراسان جنوبی
همچنین مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در این نشست گفت: مجموع صادرات از طریق گمرکات خروجی در ۱۰ ماه امسال ۵۳۷ میلیون دلار به وزن حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده که از لحاظ وزنی ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

محمد کوه‌گرد افزود: میزان صادرات مربوط به محصولات تولیدی استان نیز در این مدت ۱۵۱ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی استان را شامل سیمان، صیفی‌جات، هیدروکربن، سوخت تقطیری، کاشی و سرامیک اعلام کرد و گفت: این کالاها به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی یادآور شد: پیش بینی صادرات استان در ۱۰ ماه سال جاری ۱۲۰ میلیون دلار بوده در حالی که ۱۵۱ میلیون دلار محقق شده است.

وی گفت: از مجموع صادرات استان میزان صادرات ماده ۱۱۶ به ارزش ۳۸۶ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافت.

زمینه صادرات مرغ و تخم مرغ از خراسان جنوبی فراهم شد
کوه‌گرد با اشاره به واردات هفت میلیون دلاری کالا به استان خراسان جنوبی بیان کرد: کالاهایی از جمله مواد معدنی و برنج از کشورهای آلمان، ترکیه، افغانستان و ترکمنستان وارد استان شده است.

وی تاکید کرد: در بازه زمانی مذکور ۴۱۹ هزار تن کالای ترانزیتی از جمله فوفل و لوازم یدکی از کشورهای ترکیه، امارات، روسیه، اندولوزی و ویتنام از طریق گمرک به استان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: امسال با توجه به اتفاقاتی که در کشور افغانستان رخ داد، عمده ترانزیت به سمت مرزهای شرقی سوق داده شد.

صادرات به پاکستان در حال رشد است
وی اظهار کرد: عمده صادرات به میزان ۱۲۹ میلیون دلار به کشور افغانستان صورت گرفته از طرفی بازار کشور پاکستان نیز نسبت به قبل خیلی در حال رشد است و باید برنامه‌ریزی منجسم‌تری داشته باشیم.

کوه‌گرد گفت: در ۱۰ ماه سال جاری ۱۵ میلیون دلار کالا به این کشور صادر شد که از لحاظ ارزش نسبت به سال قبل ۳۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم و درخواست‌های تاجران افغانستانی ایجاد توازن و تراز بین صادرات و واردات بین ایران و افغانستان است در حالی که به دلایل متعدد از جمله بهداشت، قرنطینه و سایر مجوزهای مورد نیاز، زمینه واردات بیشتر فراهم نشده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اجرای کیف پول الکترونیک در مرز ماهیرود سربیشه افزود: استان خراسان جنوبی بیشتر گمرک صادراتی است و واردات در حد محدود انجام می‌شود.

وی گفت: عوارض، مالیات و همه هزینه‌ها از طریق کیف پول الکترونیک انجام می‌شود، بیشتر مراجعه کنندگان و خدمت‌گیرنده‌های استان از افغانستان هستند لذا استفاده از کیف پول مقداری ما را دچار مشکل خواهد کرد.

کوه‌گرد ادامه داد: تمامی فرآیندها الکترونیکی شده و باید با ورود به سامانه از کیف پول استفاده شود البته روش‌های پرداخت مختلف است و نباید فقط بر این بخش متمرکز شویم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com