زایشگاه گاوهای شیری در کشت و صنعت پارس افتتاح شد

زایشگاه گاوهای شیری در کشت و صنعت پارس افتتاح شد

مدیر امور دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: زایشگاه گاوهای شیری در کشت و صنعت و دامپروری پارس به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود جهان‌آرا در آیین افتتاح این پروژه که در آستانه دهه فجر انجام شد، افزود: این پروژه با صرف 150 میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده تا مشکلات زاد و ولد گاوهای شیری موجود در این شرکت برطرف شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در این شرکت در زمینه توسعه دامپروری اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: هم‌ اکنون یک هزار و 100 رأس گاو در شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس نگهداری می‌شود.
جهان‌آرا اظهار داشت: با 43 میلیون تومان سرمایه‌گذاری ساخت دو سیلوی افقی بتنی در این شرکت با هدف ذخیره‌سازی محصولات مختلف به ویژه محصولات مورد نیاز دام‌ها اجرایی شده است.
وی خاطر نشان کرد: ظرفیت این انبارها 3 هزار و 400 تن است که می‌توان محصولات کنسانتره را در آن نگهداری و مورد استفاده قرار داد.
مدیر امور دامپروری کشت و صنعت و دامپروری پارس ادامه داد: امسال 812 دج اسپرم خارجی و ماده‌زای نهادهای دارویی و مواد ضد عفونی‌کننده به ارزش 100 میلیون تومان برای استفاده در واحد گاوهای شیری خریداری شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر این واحد به فعالیت خود به صورت مستمر ادامه می‌دهد، اضافه کرد: تنها 35 درصد ظرفیت اسمی این واحد در حال بهره‌برداری است که امیدواریم از ظرفیت این واحد منحصر به فرد در حد توان بهره‌برداری شود.
جهان‌آرا گفت: برای توسعه دامپروری شرکت 140 هزار رأس تلیسه با 532 میلیون تومان اعتبار خریداری و در اختیار این شرکت قرار گرفته است.
وی ظرفیت تولید محصولات لبنی را در این شرکت بعد از کشت و صنعت مغان بالاترین ظرفیت توصیف کرد و افزود: مجتمع کشت و صنعت پارس به عنوان دومین بنگاه اقتصادی استان و منطقه شمال‌غرب کشور است که در بخش‌های مختلف زراعت، باغبانی و دامپروری هم ‌اکنون فعال است.
 

 
کلمات کلیدی زایشگاه گاو شیری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com