رییس سندیکای تولیدکنندگان داروهای دامپزشکی:بالابودن قیمت عرصه رقابت در بازارهای جهانی را گرفته است

رییس سندیکای تولیدکنندگان داروهای دامپزشکی:بالابودن قیمت عرصه رقابت در بازارهای جهانی را گرفته است

رییس سندیکای تولیدکنندگان داروهای دامپزشکی با بیان اینکه صادرات دارو با توجه به ظرفیت و توانایی موجود رضایت‌بخش نیست، اظهار کرد: به دلیل ضعف قوانین و همچنین بالا بودن هزینه‌های تولید و عدم بهره‌وری مناسب، صادرات تنها به کشورهای همسایه مقرون به صرفه است و به کشورهای اروپایی قابل رقابت نیست.
جواد رجبی‌راد ـ در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه عمده صادرات به کشورهای همسایه صورت می‌گیرد، گفت: هیچ ممنوعیتی برای میزان صادرات نیست و مازاد نیاز داخلی را می‌توان صادر کرد اما بازارهای صادراتی تنها کشورهای اطراف است و به دلیل بالا بودن قیمت، داروهای دامپزشکی ایرانی قابل رقابت در بازاارهای جهانی نیست و لازم است هزینه‌های تولید کاهش یابد تا بتوان در بازارهای اروپایی نیز رقابت کرد اما هم‌اکنون به دلیل مشکلات قانونی ( قانون کار، بهره بالای بانکی و متغیر بودن و بی ثباتی قوانین و...) هزینه تمام شده تولید بالاست. از طرف دیگر با توجه به امکانات موجود بهره‌وری مناسبی حاصل نمی‌شود که باعث افزایش مضاعف قیمت تولید شده است.
وی ابراز عقیده کرد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت خالی تولید می‌کنند باید راهکارهایی برای برای رونق تولید و افزایش صادرات فراهم شود.
رییس سندیکای تولیدکنندگان داروهای دامپزشکی با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی با دیگر کشورها، تصریح کرد: برای بازاریابی و صادرات محصولات گوناگون لازم است همچون دیگر کشورها وزارت امور خارجه فعال باشد و در سفرهای خارجی مسئولان تیم‌های اقتصادی نیز همراه باشند.
رجبی‌راد تعامل اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت در صادرات را مثبت ارزایابی کرد و گفت: مشکلات این بخش مربوط به مشکلات تولید و مسائل قانونگذاری است که باعث شده صادرات در حد انتظار و مطلوب نباشد. چراکه با وجود انرژی و زمینه‌های ارزان در کشور تکنولوژی مناسبی برای استفاده مطلوب وجود ندارد که ضروریست اقداماتی برای بهینه‌سازی تولید صورت گیرد.
وی واگذاری سهام برخی از کارخانه‌های ورشکسته به عنوان جوایز صادراتی را از مشکلات صادرات عنوان و تصریح کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده مقرر شد جوایز صادراتی نقدی و به صورت سهام شرکت فولاد مبارکه پرداخت شود.
رجبی‌راد در پایان خاطرنشان کرد: بسته‌بندی‌های داروها بازارپسند شده و بر مبنای خواست کشورهای واردکننده تولید و بسته‌بندی صورت می‌گیرد.

 
کلمات کلیدی دارو
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com