رییس جمهور شخصا برای حل مسائل کشاورزی ‌و‌ دامپروری اقدام کند

رییس جمهور شخصا برای حل مسائل کشاورزی ‌و‌ دامپروری اقدام کند
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز عقیده کرد: در بخش تولیدات کشاورزی آمار دقیقی از میزان تولید نداریم و اگر این آمارها اصلاح نشود نمی‌توان برای کاهش قیمت و جلوگیری از روند افزایش قیمت‌های محصولات کشاورزی و دامی اقدام مناسبی انجام داد.
عباس پاپی‌زاده، خاطر نشان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر آسیبی که به زیرساخت‌های کشاورزی وارد شده است باعث افزایش قیمت‌ها شده و باید مسئولین بدانند که با اقدامات کوتاه مدت و اضطراری نمی‌توان مشکل گرانی محصولات دامی و کشاورزی را حل کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات موجود و مسائل پیش‌روی بخش دامی ممکن است در آینده شاهد افزایش بیش از پیش قیمت‌ها باشیم لذا لازم است مسئولین قبل از وارد شدن به این مرحله، با اقدامات به‌موقع و مناسب جلوی این اتفاق را بگیرند.
پاپی‌زاده تصریح کرد: متاسفانه تولید محصولات کشاورزی و دامی روند نزولی دارد و از سوی دیگر تقاضا روند صعودی به خود گرفته است لذا با این شرایط نمی‌توان به کاهش قیمت‌ها امیدوار بود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد تامین و بهبود وضع نهاده‌های دامی، گفت: اقدامات متعدد و زیادی برای تامین مایحتاج مرغداری‌ها و گاوداری‌ها شده است اما متاسفانه نتوانسته است بر روند افزایش قیمت‌ها تاثیر جدی داشته باشد و باید برای بخش دامی و کشاورزی اقدام سریعی انجام شود.
نماینده مردم دزفول در مجلس خاطر نشان کرد:‌ با ورود به ماه مبارک رمضان تقاضا برای شکر و قند نیز افزایش می‌یابد اما متاسفانه کشاورزان در استان خوزستان که قطب اصلی تولید نیشکر و چغندر هستند وضع مطلوبی ندارند و کارخانه قند استان نیز سالهاست تعطیل شده است و با توجه به عدم خرید تضمینی چغندرقند و نیشکر، کشاورزان مجبور به کشت پیاز و و سیب‌زمینی شدند و ما در این حوزه با افزایش تولید و کاهش تقاضا مواجه شدیم.
وی در پایان از رییس‌جمهور خواست شخصا وارد موضوع کشاورزی و دامپروری شود و افزود: با توانی که از ایشان سراغ داریم همان‌گونه که با ورود خود به عرصه مسکن مهر باعث تحولات خوبی در این حوزه شد در بخش کشاورزی نیز اثرگذار خواهند بود و توصیه می‌کنم دولت کمیته‌ی فوق‌العاده‌ای را به صورت مشترک با مجلس تشکیل دهد تا هر چه سریعتر مشکل بخش کشاورزی مرتفع گردد.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com