رکورد تولید مرغ در آذربایجان شرقی شکسته شد

رکورد تولید مرغ در آذربایجان شرقی شکسته شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رکورد تولید و کشتار مرغ در مرداد ماه با 242 تن کشتار در روز در استان شکسته شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مسعود محمدیان در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان اظهار داشت: با وجود اینکه یک هفته از ماه مبارک رمضان باقی مانده، شاهد کاهش نسبی قیمت مرغ در استان در حدود دو هزار ریال در هر کیلو هستیم.
محمدیان با بیان اینکه قیمت تخم مرغ نیز متعادل شده است افزود : تلاش مدیران جهاد کشاورزی جهت حمایت همزمان از تولید کنندگان و مصرف کنندگان شکل یافته است.
وی با اشاره به اینکه زمینه حضور در مناقصات خارج از کشور فراهم می شود افزود: بسترهای لازم جهت صادرات مرغ از آذربایجان شرقی و حضور در مناقصات خارج از کشور فراهم می شود.
رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: جهت حضور در مناقصات صادرات مرغ در خارج از کشور باید استانداردهای لازم همچون شکل ظاهری، وزن و بالا بودن کیفیت بسته بندی بهداشتی مدنظر قرار گیرد.
به گفته وی، روی بسته بندی مرغ ها مواردی همچون تاریخ کشتار، نشانی و شماره تلفن کشتارگاه، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین شرایط نگهداری مرغ بایستی درج و بصورت مرتب توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی بازدیدهای لازم و سرزده صورت پذیرد.
محمدیان با اشاره به مزایا و شرایط ظاهری و بهداشتی گوشت مرغ سالم و بسته بندی شده تصریح کرد: آگاهی از بهترین زمان مصرف با توجه به تاریخ تولید و انقضا درج شده برروی محصول، تأمین حقوق مصرف کننده و امکان انتخاب محصول با کیفیت بهتر، بسته بندی در شرایط بهداشتی و کنترل کیفیت و سلامت گوشت و افزایش عمر ماندگاری، کاهش سرعت ازدست دادن رطوبت و حفظ تازگی و کیفیت محصول از مزایا و شرایط ظاهری و بهداشتی گوشت مرغ سالم و بسته بندی شده است که می تواند در توسعه صادرات مرغ نقش اساسی ایفا کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه کیفیت بسته بندی مرغ در استان باید مطابق استانداردهای جهانی باشد افزود: اجرای طرح بسته بندی سالم از الزامات رعایت حقوق مصرف کننده می باشد چراکه مصرف کننده حق دارد بداند مرغی را که از بازار خریداری می نماید در چه تاریخی و درچه مکانی کشتار شده است تا اطمینانی از نقطه نظر سلامت و تازه بودن و بهداشتی بودن آن کسب کند.
 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار گوشتی گفت : ۹۰/۰۶/۰۶

    اقای رییس زیاد دنبال رکورد شکنی نباش / هرکه بامش بیش برفش بیشتر . در تولید مرغ باید گفت :هرچه تولید بیش ضرر بیشتر.
    وای بحال اذربایجان شرقی با این همه تولید واین همه ضرر.

    پاسخ...
  •  

    حمید رضا گفت : ۹۰/۰۶/۰۶

    مرغداران اذریایجان با تولید روزانه 242تن مرغ در روز وضرر های فراوان //ما را هم در غم خود شریک بدانید//

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com