رویکرد دولت در خرید شیر نتیجه‌ای جز قربانی‌شدن دامداران به دنبال نخواهد داشت

رویکرد دولت در خرید شیر نتیجه‌ای جز قربانی‌شدن دامداران به دنبال نخواهد داشت
نماینده مردم کاشمر در مجلس نهم گفت: رویکرد دولت در خرید شیر از دامداران نتیجه‌ای جز قربانی‌شدن آنان به دنبال نخواهد داشت.
محمد اسماعیل نیا نماینده مردم کاشمر در مجلس در جریان بررسی مشکلات بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه فضای بهم‌ریختگی در حوزه مدیریت و کشاورزی ایجاد شده است، گفت: از وزیر کشاورزی استفاده از فرهنگ جهادی و بسیجی برای حل این مشکلات و رونق بخش تولید و جهاد کشاورزی در کشور را خواستارم.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر نرخ تمام شده برای تولید شیر 770 تومان است که دولت این محصول را از دامدار با 630 تومان خریداری می‌کند که این کار با بهانه‌هایی همچون توزیع علوفه دامی انجام می‌شود، رویکردی که نتیجه‌ای جز قربانی شدن دامداران به دنبال نخواهد داشت.
اسماعیل نیا با بیان اینکه میزان مصرف تولید دام سنگین در این استان بیش از 2/5 میلیون تن است،‌ تصریح کرد: این در حالی است که قیمت شیر از آغاز 630 تومان خریداری می‌شود و این مابه‌التفاوت قیمت مشکلاتی را برای کشور به وجود خواهد آورد.
وی همچنین تولید، تبدیل و مصرف را به عنوان سه رکن اساسی اقتصاد عنوان و خاطر نشان کرد: اصل تولید در حوزه کشاورزی است که باید بر اساس آن به این سه رکن توجه شود چرا که اگر توازونی بین تولید و مصرف به وجود نیاید زیان‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای بهم‌ریختگی در حوزه مدیریت و کشاورزی وجود دارد، گفت:‌باید در بحث نقدینگی بانک‌ها برای اعطای وام و تسهیلات به کشاورزان سامانی داده شود، از این رو از مسئولان خواستاریم که با تشکیل هیاتی ظرف یک هفته در مورد تغییر وضعیت کشاورزان تعیین و تکلیف کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه با اجرای الگوی کشت، مشکلات بسیاری در حوزه تولید حل خواهد شد،‌ افزود: باید در حوزه کشاورزی به سمت توسعه عمومی برویم چرا که دیگر توسعه‌ی افقی در کشور جوابگو نیست، از این رو ضروری است که وزیر جهاد کشاورزی با فرهنگ جهادی، بسیجی و فرهنگی از نوع جنگ به سمت حل مشکلات کشاورزی برود. مطمئنا جز با این فرهنگ‌ها نمی‌توان به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری در بحث تولید و جهاد کشاورزی رسید.
اسماعیل‌نیا در پایان با بیان اینکه کشاورزان باید درآمدی پایدار و مشخص داشته باشند، ‌افزود: به طور مثال در استان خراسان رضوی در سال 89 و 90 انگور از کشاورزان 660 تومان خریداری می‌شد و در بازار تهران به میزان 4 هزار تومان به فروش می‌رسید. این تفاوت قیمت نشان می‌دهد که باید مدلی ارائه شود که این مشکلات از پیش‌روی کشاورزان برداشته شود

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com