روسیه هدف صادرات مرغ از استان گلستان است

روسیه هدف صادرات مرغ از استان گلستان است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت که با توجه به مازاد تولید مرغ در این استان، می توان از این ظرفیت برای صادرات به کشور روسیه استفاده کرد.
حسینقلی قوانلو اظهار داشت: در 7 ماه نخست سال 93 میزان صادرات مرغ استان گلستان 13 میلیون دلار است.
وی افزود: با مازاد تولیدی که در کشور و به‌تبع آن در استان گلستان شاهد بودیم، قیمت مرغ با یک‌هزار تومان کاهش به جایی رسیده که تولیدکنندگان را نگران کرده است.
قوانلو تصریح کرد: راه حل برون‌رفت از این مشکل تجارت خارجی و صادرات تولید مازاد است؛ در همین راستا به فکر رشد و افزایش صادرات به دیگر کشورها هستیم.
وی با بیان اینکه عراق و افغانستان هدف صادرات مرغ استان گلستان هستند، گفت: این دو کشور گنجایش صادرات بیش از این مرغ را ندارند و باید به‌دنبال بازار هدف دیگری باشیم.
قوانلو افزود: بازار روسیه برای صادرات مرغ بازار مناسبی است و این کشور گنجایش سالانه 350 هزار تن واردات مرغ را دارد که این میزان می تواند همه تولیدات مازاد استان گلستان و بخش زیادی از مازاد تولید کشور را پوشش دهد و همزمان قیمت را نیز برای تولیدکنندگان بهبود بخشد.
مدیرکل صنعت و تجارت استان گلستان با بیان اینکه در تلاش برای امضای توافق‌نامه بین وزارتخانه‌های دو کشور هستیم، تصریح کرد: تُجّار وارد عمل شده‌اند و با راه افتادن این صادرات، مشکل تولیدکنندگان مرغ نیز از نظر قیمت حل می‌شود.
قوانلو به میزان صادرات استان گلستان در 7 ماهه نخست امسال اشاره و اعلام کرد: در 7 ماهه نخست سال جاری 10 کشور جدید مانند چین، مالزی و بلغارستان به بازارهای هدف استان گلستان افزوده شده است.
وی در پایان گفت: امسال توانستیم یک‌میلیون و 900 هزار دلار به مالزی، 564 هزار دلار به آذربایجان و 29 هزار دلار نیز به بلغارستان صادرات انجام دهیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com