روسیه صادرات گوشت مرغ به کشورهای آسیایی را توسعه خواهد داد

روسیه صادرات گوشت مرغ به کشورهای آسیایی را توسعه خواهد داد
به گزارش وزارت کشاورزی روسیه، این کشور در سال آتی در نظر دارد صادرات تولیدات مرغداری خود را به کشورهای خاورمیانه و خاوردور افزایش دهد. 
بر این اساس روسیه در نظر دارد بازار خود را از لحاظ جغرافیایی وسعت دهد . 
وزیر کشاورزی آقای Fyodorov ضمن اشاره به مذاکرات انجام شده با برخی کشورها در این خصوص اظهار داشت : "پر واضح است که ما در وهلۀ اول می بایست پاسخگوی نیازهای بازار داخلی باشیم تا بتوانیم در مرحلۀ بعد صادرات خود را توسعه بخشیم . کشورهای ایران ، عراق ، ترکیه ، ویتنام ، و چین از کشورهای مورد نظر ما هستند. البته هنوز مدت زیادی از زمان مذاکره نگذشته تا تصمیمات لازم اتخاذ شود." 
علاوه بر این، طبق اظهارات وزارت کشاورزی روسیه در سال 2015 میلادی به آنگولا در افریقای جنوبی نیز صادرات گوشت خواهد داشت.
کشور روسیه از نظر تولیدات مرغداری به خودکفایی رسیده و سطح سلامت تولیدات گوشتی در این کشور استاندارد و مطلوب است و همین امر باعث توسعۀ صادرات در این کشور می شود. بر اساس گزارشات رسمی مرکز گمرک روسیه، سال گذشته 51 هزار تن تولیدات مرغداری صادرات داشته است. بزرگترین واردکنندگان تولیدات مرغداری روسیه، هنگ کنگ با واردات 62% تولیدات، ویتنام با 14% ، و تایلند با 11% بوده اند. بر طبق گزارشات رسمی وزارت کشاورزی، صادرات گوشت مرغ طی چند سال آتی بایستی تا 3 برابر افزایش یابد و تا سال 2018 میلادی به 140 هزار تن برسد . روسیه اولین صادرات گوشت مرغ خود را در سال 2009 میلادی و با 6000 تن شروع کرد. 
کارشناسان می گویند : "برخلاف اکثر کشورها، افت نرخ ارز در روبل (واحد پول روسیه) منجر به تشکیل بازار رقابتی در صنعت مرغداری روسیه در مقابل بازار بین الملل ، به ویژه کشورهای آسیایی شد. آغاز صادرات در حجم عظیم به اروپا هنوز ممکن نیست ؛ اما بازار خاورمیانه و آسیا به روسیه امکان می دهد تا صادرات خود را توسعه بخشد." 

  
 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۰/۱۰

    وقتى ميگويم سونامى مرغ در رآه است شايد الان متوجه شويد در تاريخ ٨/١٠ دو روز قبل معاون توليدات دامى وزارت كشاورزى صحبت از صادرات مرغ به روسيه كرد و ميگويد مقدمات كار هم انجام شده و امروز روسيه از صادرات مرغ به ايران و كشورهاى اسيايى حرف ميزند حالا بگوييد شما كه اين همه از صادرات حرف ميزديد و تنها راه نجات مازاد صدها هزار تن مرغ را در صادرات به كشورهاى همسايه از جمله روسيه ميدانستيد متاسفانه فقط براى دلخوش كردن توليدكنندگان بود كه در ان مقطع متحمل ضررهاى زيادى شده بودندلاغيراين داستان سر دراز دارد

    پاسخ...
  •  

    مرغدار کرد گفت : ۹۳/۱۰/۱۰

    ای مرغدارهای محترم منتظر صادرات به روسیه نباشید اونا خودشون مرغ اضافه دارن میخوان برای ما بفرستن کجای تاریخ خوندین که از روس به ملتی خیر رسیده جز شر

    پاسخ...
  •  

    کاوه لهونی گفت : ۹۳/۱۰/۱۰

    آخرش ما نفهمیدیم روسیه میخاد به ایران مرغ صادر کنه یا ایران به روسیه، لطفا واضح و روشن توضیح بدید، ممنون

    پاسخ...
  •  

    پریشان گفت : ۹۳/۱۰/۱۰

    چشم مسئولان روشن پس چطورمی خواستن مرغ به روسیه صادر کنند.این هم رو شدن یک وعده دروغ؟

    پاسخ...
  •  

    حسین گفت : ۹۳/۱۰/۱۰

    آخر نفهمیدیم روسیه وارد کننده یا صادرکننده گوشت مرغ است. یه بار میگویید ایران قصد دارد به آن گوشت صادر کند. این بار هم میگویید روسیه قصد صادرات به ایران و دیگر کشورها دارد.

    پاسخ...
  •  

    مرغداری ازکرمانشاه گفت : ۹۳/۱۰/۱۱

    به به مرغ روسی!!!!!!!!برزیل وترکیه کم بودحالاروسی؟؟؟؟؟کدام معاون یارئس میخواد درامدکلان به جیب بزنه؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com