روزانه بیش از 50 تن شیر خام در واحدی های لبنی آذرشهر جمع آوری می شود

روزانه بیش از 50 تن شیر خام در واحدی های لبنی آذرشهر جمع آوری می شود
فرماندار آذرشهر گفت: به طور متوسط روزانه بیش از 50 تن شیر خام توسط دامداران به واحدهای لبنی این شهرستان تحویل داده می شود.
اسماعیل آذریان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامداران و واحدهای فراوری لبنیاتی آذرشهر با بیان این مطلب اظهار داشت: این مقدار شیر بخشی از تولیدات دامداران این شهرستان است و شاید نصف این میزان شیر هم به شک خرده فروشی وارد چرخ مصرف می شود.
وی با اعلام اینکه از نظر تولید شیر دامداران منطقه آذرشهر در رتبه ششم استان آذربایجان شرقی قرار دارند خاطر نشان کرد: نزدیک سی واحد کارخانجات فراوری لبنیاتی و هشت مرکز جمع آوری شیر نیز در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
در این جلسه که تعدادی از دامداران و مسوولان واحدهای فراوری لبنیاتی نیز حضور داشتند، فرماندار آذرشهر بر تعامل و همکاری بیش از پیش آنان تاکید و اظهار کرد: برای حفظ بازارهای مصرفی و توسعه صادرات بالا بردن کیفیت محصولات لبنی لازم و بسیار ضروری است.
آذریان همچنین لزوم تامین به موقع نهاد های دامی و حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را هم یاد آور شد و گفت: تولید کنندگان شیر و کارخانجات فراوری لبنیاتی ضمن توجه به کیفیت آنها توان خرید مصرف کننده را نیز مد نظر داشته باشند.
فرماندار آذرشهر برای سلامتی مردم محصولات لبنیاتی بویژه شیر را از ضرورتهای سبد غذایی خانوارهای دانسته و گفت: برای سلامتی و تندرستی می بایست مصرف لبنیات خصوصا شیر بخشی از سرانه سبد غذایی خانوار ها قرار گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com