روزانه 10 تن شیر در ریگان جمع‌آوری می‌شود

روزانه 10 تن شیر در ریگان جمع‌آوری می‌شود
حجت‌الله جعفری با بیان اینکه طرح پایش شیر در شهرستان ریگان در حال انجام است، اظهار داشت: طرح پایش شیر یکی از مهم‌ترین طرح‌های نظارتی بر این فرآوردهای خام دامی در سال جاری محسوب می‌شود.
وی افزود: در این طرح که از 23 بهمن ماه در ریگان آغاز شده و تا 18 اسفند انجام می‌شود، بهداشت کیفی این فرآورده‌ها در ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و دامداری‌ها کنترل می‌شود.
جعفری بیان داشت: با توجه به اینکه در شهرستان ریگان روزانه 10 تن شیر توسط سه دستگاه جمع‌آوری می‌شود، طی این طرح سلامت و بهداشت دام و راهنمایی دامداران در راستای تغذیه  بهداشت جایگاه نگهداری دام، سالن شی دوشی، اتاق نگهداری شیر و تجهیزات و لوازم شیردوشی انجام می‌پذیرد.
وی افزود: همچنین ضوابط شیردوشی و ارائه اصول و ضوابط شیردوشی به ایستگاه‌داران جمع‌آوری شیر و مراکز دامداری ارائه می‌شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: با توجه به اینکه اکثر مکان‌های نگهداری دام در روستاهای این شهرستان و برداشت شیر به صورت سنتی انجام می‌شود، انجام این طرح و راهنمایی لازم متصدیان می‌تواند راهبرد مؤثری در کنترل بهداشتی این فرآورده باشد.
جعفری از شهروندان ریگانی خواست در صورت برخورد موارد مشکوک در این فرآورده به ویژه در وضعیت ظاهری رنگ و بوی این فرآورده به شبکه دامپزشکی این شهرستان برای انجام آزمایش‌های لازم مراجعه کنند.
وی بیان داشت: در صورت هرگونه ضایعه و بیماری در پستان دام با مراجعه به مرکز بخش خصوصی دامپزشکی شهرستان اقدام به درمان دام بیمار کنند.
به گزارش فارس، در شهرستان ریگان بیش از 200 هزار رأس دام سبک و 15 هزار رأس دام سنگین نگهداری می‌شود که یکی از قطب‌های دامپروری شرق استان کرمان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com