روز چالش دولت با تولیدکنندگان

روز چالش دولت با تولیدکنندگان

ITPNews   تحلیل -  دوشنبه  تاریخ 5 / 9 / 86 در کانون توحید، تولید کنندگان جوجه یکروزه جمع شده بودند تا نسبت به چالش های پیش آمده در صنعت مرغداری تصمیمات جدی تری را بگیرند.
به گزارش یک منبع آگاه و موثق، قرار بود آقای سجادی - نماینده وزیر و سکان دار بخش دام و طیور کشور - نیز در این جلسه حضور داشته باشد تا از نزدیک درد دل تولیدکنندگان این بخش را بشنود که ظاهراً نماینده ایشان جناب آقای دماوندی نژاد در بین تولیدکنندگان حضور به عمل رساندند.
بنا به اظهارات این منبع، بیش از 280 نفر از اعضا و تولیدکنندگان جوجه یکروزه در این جلسه حضور داشتند که این خود نشان از اهمیت موضو ع داشت چرا که چندی پیش با همان میزان اطلاع رسانی که در بین اعضا برای انتخاب بازرس انجمن جوجه یکروزه انجام شده بود، در دور اول به حد نصاب نرسیده بودند و مسئله انتخاب به دور دوم کشیده بود و در نهایت با یک عدد مرزی در دوم انتخابات صورت گرفته بود.
گزارشاتی مبنی بر اخذ تصمیمات نهایی و تاثیر گذار در صنعت مرغداری کشور، در همین جلسه،  به دست واحد خبری I.T.P رسید که جزئیات آن فردا به استحضارتان می رسد اما در کلیات آنها گروه تولید کننده جوجه یکروزه به این مسئله رسیده اند که در میزان تولید جوجه کشور تجدید نظر نمایند. اما ظاهراً این مسئله باب میل دماوندی نژاد و دولت نبوده است.
بدون شک وجود یک اتحاد منسجم بین تولیدکنندگان و دولت  طوری که باید به غیر از نفع مصرف کننده سود تولیدکننده هم تضمین شده باشد می تواند صنعت مرغداری را به یک آرامش نسبی برساند.
بدون شک کاهش میزان تولید موردی نیست که تولیدکننده را راضی کند اما می تواند مسکنی در وضعیت موجود باشد. امروز تولیدکننده جوجه می خواهد بدون استرس و با قیمت تمام شده پایین محصولی تولید کند که خریدار آن، توان خرید آنرا داشته باشد و عمده قسمت تشکیل دهنده این قیمت تمام شده شامل نهاده ها می باشد که در سطح بین الملل روندی شدیداً صعودی داشته است.
به نظر می رسد امروز صنعت مرغداری ایران بر روی یک خط باریک قرارگرفته است که هر گونه تصمیم اشتباه آنرا به باتلاقی بکشاند که هیچ طناب و چوبی برای نجات آن در دسترس نباشد.
امید می ررود که با درایت متولیان، دید وسیع و عمقی دولتمردان و صبوری تولیدکننده در چند روز آینده صنعت مرغداری ایران بازدم عمیق خود را که نزدیک به 6 ماه است آنرا در سینه حبس کرده از سینه خارج کند.
طبق پیش بینی های انجام شده که تشریح آن تا چند روز آینده به دستتان می رسد، میزان تولید جوجه کشور بیش از 79 میلیون 270 هزار قطعه باشد ، که باید دید تصمیماتی که در این چند روز گرفته خواهد شد چه سیری را به نمودار پیش بینی شده می دهد.

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com