رهاسازی مرغهای تلف شده در هوای آزاد به صورت جدی پیگیری می‌شود

رهاسازی مرغهای تلف شده در هوای آزاد به صورت جدی پیگیری می‌شود
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از رهاسازی مرغ‌های تلف شده در کنار جاده توسط دو واحد مرغداری در استان همدان خبر داد.
دکتر احمد کریمی مخصوص عنوان کرد: دو واحد مرغداری در شهرستان همدان و رزن اقدام به رهاسازی مرغ‌های تلف شده در کنار جاده کرده بودند که این عمل غیرقانونی است.
وی اظهار کرد: تمامی مرغداری‌ها باید مجهز به کوره‌های لاشه سوز باشند و طیور بیمار را در چاله‌های مختص لاشه یا کوره‌های لاشه سوز بسوزانند.
وی ادامه داد: در صورتی که مرغداران اقدام به رهاسازی مرغ‌ها در محیط‌های نامناسب کنند، با آنها برخورد جدی می‌شود.
کریمی مخصوص خاطرنشان کرد: در جلسات سلامت و امنیت غذایی تصمیم‌گیری شد که با همکاری نیروی انتظامی با مرغداران متخلف برخورد جدی شود، چراکه رها سازی لاشه مرغ‌ها در محیط آزاد جرم محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: رهاسازی مرغهای تلف شده در هوای آزاد خطر آلودگی را افزایش می‌دهد، بنابراین در صورتی که هر مرغداری اقدام به رهاسازی مرغ‌های تلف شده در محیط آزاد کند، خلاف مقررات عمل کرده و به صورت جدی پیگیری می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی همدان تصریح کرد: کوره‌های لاشه سوز برای از بین بردن مرغ‌های تلف شده بهترین راه است و وجود این کوره‌ها در مرغداری‌ها الزامی است.
کریمی مخصوص افزود: در کوره‌های لاشه‌سوز مواد ضدعفونی کننده و آهکی وجود دارد که محیط داخل کوره را بعد از سوزاندن لاشه‌ها ضدعفونی می‌کند و میکروبها را از بین می‌برد.
دکتر کریمی مخصوص گفت: با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم مرغداران باید محیط داخل مرغداری‌ها را گرم نگهدارند و دمای محیط را بیش از حد مورد نظر افزایش ندهند.
وی تاکید کرد: مرغ برای رشد کردن نیاز به هوا و اکسیژن تازه دارد، در حالی که برخی مرغداران با سرد شدن هوا، تهویه مرغداری را می‌بندند که توصیه می‌شود این کار را نکنند، چرا که حساسیت مرغ‌ها بسیار بالاست.
وی در پایان گفت: گاوها به دلیل داشتن سیستم خاص بدنشان تحمل دمای زیر 35 درجه را دارند، بنابراین تا کنون مشکلی در این زمینه با دام‌ها در دامداری‌ها نداشته‌ایم.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۰۹/۲۴

    با کدامین مدرک مرغداری پنج هزار عددی در کنج یک روستای دورافتاده تحت نظر و سرکشی و نظارت دامپزشکی است ؟؟؟
    دامپزشکان عالی رتبه که حاضر نیستند میزهای گرانقدرشان را رها کنند و در بیابانها بدنبال نظارت باشند .
    اگر واقعا نظارت هست ، مدرک رو کنند .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com