رقابت ایران با 5 کشور برای دستیابی به دبیرکلی فائو

رقابت ایران با 5 کشور برای دستیابی به دبیرکلی فائو
کشورهای ایران، اندونزی، برزیل، عراق، اتریش و اسپانیا برای دستیابی به دبیرکلی فائو در انتخابات ژوئن این سازمان با یکدیگر رقابت می‌کنند.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، اندونزی، برزیل، ایران، عراق، اتریش و اسپانیا کشورهایی هستند که در انتخابات ماه ژوئن به دنبال دستیابی به مقام دبیرکلی سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) برای دوره زمانی 2012 تا 2015 خواهند بود.
تحلیلگران انتظار دارند نامزدی از گروه غیرمتعهدها یعنی یکی از 4 کشور ایران، اندونزی، برزیل یا عراق به این سمت انتخاب شود.
اندونزی قصد دارد ایندرویونو سوسیلو معاون وزیر رفاه اجتماعی خود را برای کسب این سمت معرفی کند.
ایندرویونو در مصاحبه با جاکارتا پست در مورد چالش های کنونی فراروی سازمان فائو گفت: تازه‎ترین آمارهای فائو نشان می دهد بیش از 925 میلیون نفر از جمعیت جهان در گرسنگی و سوء تغذیه زندگی می کنند . منابع طبیعی جهان به سرعت در حال مصرف و از بین رفتن است. مواد غذایی، انرژی و آب در حال کم شدن و نایاب شدن است.
وی افزود: تغییرات شدید آب و هوایی به خصوص افزایش تولید گازهای گلخانهای، افزایش دمای زمین و ذوب شدن یخ های قطبی و افزایش سطح آب دریاها به شدت محیط زیست جهان را تهدید می کند . طی سالهای آینده مهمترین هدف جهانی باید تامین مواد غذایی لازم برای جمعیت کره زمین باشد تا کلیه افراد در کلیه کشورها بتوانند به راحتی و آسانی مواد غذایی اولیه و مورد نیاز خود را به دست آورند .
نامزد اندونزی برای مقام دبیرکلی فائو در خصوص راه های تامین امنیت مواد غذایی در جهان گفت: کلیه کشورهای عضو فائو باید با اتخاذ سیاستهای هماهنگ و ارتقای سطح همکاری های مشترک میزان تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی خود را افزایش دهند . کشورهای عضو فائو باید علم، دانش و تجربه خود را در زمینه تولید محصولات کشاورزی در اختیار یکدیگر قرار دهند . با توجه به افزایش چشمگیر رشد مصرف انرژی های فسیلی و تجدید ناپذیر باید افزایش مصرف انرژی های تجدید پذیر و پاک در جهان توسعه یابد . جامعه جهانی باید دستیابی به امنیت غذایی را طی سالهای آینده در اولویت قرار دهد .
وی در مورد اصلاح سیاست های فائو نیز گفت: سازمان فائو باید تبدیل به یک سازمان شفاف تر با بوروکراسی کمتر غیر متمرکز و با کارایی و بهره وری بالاتری شود . فائو باید تمرکز بیشتری بر سیاستهای مربوط به امنیت غذایی و سیاستهایی که مربوط به بخش کشاورزی، ماهی گیری، جنگلداری، بیو انرژی، تغییرات آب و هوایی و مدیریت منابع طبیعی داشته باشد . منابع مالی فائو نیز باید به صورت کاملا شفاف و با کارایی بیشتر مدیریت و هزینه شود .
ایندرویونو در پاسخ به پرسشی در مورد نظر وی در خصوص سایر نامزدهای احراز این مقام گفت: من در جایگاهی نیستم که در خصوص سایر نامزدها اظهار نظر کنم ولی فکر می کنم خیلی از کشورها از نامزد شدن اندونزی برای احراز این مقام به هیجان آمده اند. مدیریت فائو نیازمند تجربه، مهارت و تخصص های لازم است . من امیدوارم اندونزی شانس بالایی برای احراز این مقام داشته باشد .
 
کلمات کلیدی فائو fao
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com