رصد بازار گوشت پس از تاسوعا و عاشورا

رصد بازار گوشت پس از تاسوعا و عاشورا
به نظر می رسد که بازار گوشت آرام است و پیش بینی می‌شود که این وضعیت تا پایان محرم و صفر ادامه یابد.
بعد از گذر از مراسم عاشورا و تاسوعا، اکنون بازار گوشت گوسفندی و گوشت گاوی آرام به نظر می‌رسد و به گفته روسای اتحادیه‌های فروشندگان گوشت گوساله تهران و گوشت گوشفندی تهران، بازار در دو ماه آینده نیز آرام خواهد ماند.
در این راستا، علی خندان روی‌جوان، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی اظهار کرد: اکنون قیمت گوشت مخلوط گوساله 32 هزار تومان است و ما شاهد افزایش قیمت در مورد گوشت نبوده‌ایم و این قیمت اکنون نزدیک به چهار و پنج ماه است که تقریبا ثابت مانده است.
او ادامه داد: پیش‌بینی من این است که این قیمت همچنان نیز ثابت بماند و ما شاهد نوسان خاصی در بازار نباشیم، چون دام به اندازه کافی در بازار وجود دارد و کمبود نداریم بلکه این خریداران هستند که به علت نداشتن قدرت خرید کمتر گوشت مصرف می‌کنند.
همچنین علی‌اصغرملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، بیان کرد: اکنون مدتی است که به دنبال تکان اندکی که گوشت گوسفندی در عید قربان خورد، قیمت شقه بدون دنبه گوشت گوسفندی به کیلویی 29 هزار و 500 تومان رسیده است و من پیش‌بینی می‌کنم که قیمت بیش از این افزایش نیابد چون در ماه محرم و صفر دیگر برنامه‌هایی مانند عروسی و جشن و ولیمه‌ای برگزار نمی‌شود و در نتیجه بازار با کاهش تقاضای گوشت گوسفندی مواجه خواهد شد.
وی توضیح داد: اکنون گوشت گوسفندی به میزان کافی وجود دارد و بازار از محصول اشباع است و افزایش تقاضایی هم وجود ندارد که منجر به افزایش قیمت شود. بنابراین وضعیت بازار مناسب بوده و جای نگرانی وجود ندارد. 
 
کلمات کلیدی ایام محرم بازار گوشت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com