رشد ۳۷ درصدی صادرات دامپروری در فصل بهار

رشد ۳۷ درصدی صادرات دامپروری در فصل بهار
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات بخش دامپروری در سه ماه نخست امسال به ۳۳۱ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.
حسن رکنی با اشاره به اینکه میزان صادرات بخش دامپروری در سه ماه نخست سال گذشته ۲۴۱ میلیون دلار بوده است، افزود: در بخش صادرات دام و طیور زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس عملکرد خوبی داشتیم و ارزش این صادرات به بیش از ۷۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال گذشته ۶ برابر افزایش نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه ارزش صادرات دام و طیور زنده در سه ماه نخست سال گذشته کمتر از ۱۰ میلیون دلار بوده است،  ارزش صادرات تخم مرغ را در سه ماه نخست امسال ۱۹۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ارزش صادرات تخم مرغ در سه ماه نخست امسال ۶ درصد افزایش یافته است.
رکنی  با بیان اینکه ارزش صادرات تخم مرغ نطفه دار نیز در این مدت با ۵۳ میلیون دلار در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است، افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و حذف مراحل اداری از جمله کسب مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، صادرات حدود ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ و ۷۰ هزار تن تخم مرغ هدف گذاری شده است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره محدودیت‌های اخیر در صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ نیز اضافه کرد: قراردادهای بهداشتی بین ایران و عراق منعقد شده است که براین اساس به زودی شرایط مناسبی برای افزایش میزان صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ ایجاد خواهد شد ضمن اینکه در ماه های اخیر ۲۰۰ تن تخم مرغ به عراق صادر شده است.
وی درباره صادرات تخم مرغ به افغانستان گفت: پس از اعلام مشاهده بیماری آنفلونزای مرغی در مرغ های بومی یکی از روستاهای استان مازندران؛ افغانستان ممنوعیت و محدودیت واردات تخم مرغ را از ایران اعلام کرد که در روزهای اخیر در مذاکراتی که  انجام شد آنها نسبت به سلامت محصول تخم مرغ اطمینان پیدا کردند.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: محدودیت و ممنوعیت صادرات تخم مرغ به کشور افغانستان پس از اعلام رسمی سازمان دامپزشکی کشور به زودی حذف می شود همچنین موضوع صادرات تخم مرغ و گوشت مرغ به کشور عراق حل شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com