رشد صنعت مرغداری زامبیا در سال 2014

رشد صنعت مرغداری زامبیا در سال 2014
اتحادیۀ مرغداری زامبیا اعلام کرد تولیدات تخم مرغ زامبیا در سال 2014 میلادی 18 درصد رشد داشته است. 
به گزارش The Times of Zambia یکی از رسانه های این کشور، تولیدات تخم مرغ از 7 / 899 میلیون تخم مرغ در سال 2013 میلادی به 5 / 1058 میلیون در سال 2014 میلادی رسیده است. همچنین در پرورش مرغ گوشتی نیز از 68 میلیون جوجۀ یکروزه در سال 2013 میلادی به 9 / 73 میلیون در سال 2014 رسیده که 9 درصد رشد را در این بخش ثبت کرده است.
رئیس اتحادیۀ مرغداری زامبیا در سیزدهمین همایش عمومی سالانه اتحادیۀ مرغداری زامبیا که در مرکز این کشور برگزار شده بود اظهار داشت : رشد صنعت مرغداری عمدتاً به دنبال افزایش تقاضا برای گوشت مرغ است که در نتیجۀ افزایش بهای سایر محصولات گوشتی نظیر گوشت گوساله و گوسفندی به وجود آمده است. همچنین شیوع بیماری تب برفکی افریقایی که منجر به بروز آسیب و خساراتی به بخش گوشت خوک شد در افزایش تقاضا برای محصولات مرغداری بی تأثیر نبود.
وی افزود : طبق برآوردها این صنعت ، با 42 درصد سهم در تولیدات ناخالص کشاورزی داخلی ، این بخش را از مهمترین بخش های زیرمجموعۀ کشاورزی و دامپروری زامبیا قرار داده است. 
البته صنعت مرغداری زامبیا در طول سال گذشته چالش هایی نظیر انفولانزا ، واردات مرغ منجمد ، ممنوعیت پرورش طیور خانگی در برخی شهرهای این کشور ، بالا بودن هزینه های تولید و فقدان چارچوب های قانونی در این بخش را نیز متحمل شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com