رشد صادرات تخم مرغ در سال 94

رشد صادرات تخم مرغ در سال 94
رضا ترکاشوند - مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن - در گفتگو با خبرنگار ITPNews، از توفیقات صنعت مرغ تخم گذار در سال گذشته و افق های پیش روی این صنعت اعلام کرد: با وجود مشکلات بسیار صنعت مرغ تخم گذار در سال گذشته شاهد توفیقات چشمگیری در زمینه مدیریت تولید، تنظیم بازارتخم مرغ و صادرات با مشارکت تولید کنندگان و اتحادیه میهن بودیم.
وی ادامه داد: در بحث مدیریت تولید، اتحادیه مرکزی مرغداران میهن سعی نمود با پیوستگی بین همه حلقه های صنعت به جهت دستیابی به سود بیشتر و هزینه کمتر، "مدیریت یکپارچه تولید" را بعنوان یکی از راهبردهای مهم در دستور کار قرار دهد، همچنین برای برقراری سیستم یکپارچه تولید تخم مرغ کلیه عوامل را در قالب یک سامانه طراحی و الزامات آن را تامین نمود تا از این طریق مدیریت تولید متناسب با نیاز بازار اعم از بازار داخلی و صادرات به بهترین شکل انجام شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با بیان اینکه این امر مهم (مدیریت یکپارچه تولید) هم اکنون در حال انجام و پیگری است، افزود: با توجه به فراهم شدن زمینه های لازم و با تفویض اختیار در رابطه با  مدیریت تولید ، جوجه ریزی، تنظیم بازار وصادرات از جانب متولیان به اتحادیه میهن و با همکاری همه اعضاء و حمایت مسئولین وزارت جهاد کشاورزی مخصوصاً معاونت امور تولیدات دامی وسازمان دامپزشکی کشور مدیریت یکپارچه در حال انجام و پیگری می باشد .
ترکاشوند تصریح کرد: در تنطیم بازار نیز اقدامات حمایتی نظیر حذف مرغ پایان دوره با مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام شده و توسعه و پایداری صادرات مد نظر می باشد.
 وی با اشاره به رشد بی سابقه صادرات تخم مرغ در سال 94، بیان داشت: در بحث صادرات شاهد رشد قابل توجهی بودیم به طوری که در سال گذشته 930 هزارتن تخم مرغ تولید و از این میزان  حدود 95 هزارتن به خارج از کشور صادرگردید این آمار نشان می دهد که صادرات نسبت به سال 94 حدود 26 درصد رشد داشته که در طول تاریخ فعالیت صنعت بی سابقه بوده است.
به گفته ترکاشوند توسعه صادرات به شکل هدفمند با رعایت استانداردهای صادراتی در قالب برندهای معتبر از جمله اقداماتی است که به صورت جدی دنبال می شود.
ترکاشوند تشکیل دو کارگروه "تولید و بازرگانی تخم مرغ" متشکل از صاحب نظران و نخبگان صنعت را قدمی موثر در رفع بهتر مشکلات صنعت و یافتن راهکارهای مناسب دانست و گفت: اتحادیه مرکزی مرغداران میهن سال گذشته با هدف استفاده از نظرات صاحب نظران و نخبگان صنعت دو کارگروه تخصصی را تشکیل داد تا طی جلسات متعدد با این کارشناسان به بررسی مسائل و مشکلات پرداخته و از راهکارهای ارائه شده در جهت تصمیم گیرهای مناسب وپیگیری امور استفاده نماید.
وی توسعه فعالیتهای ترویجی وتبلیغی را از جمله برنامه مهم اتحادیه عنوان نمود و بیان داشت: علی رغم اینکه تخم مرغ یکی از بهترین و ارزانترین کالای پروتئینی در کشور است اما مصرف سرانه آن کمتر از حد مورد انتظار می باشد لذا اتحادیه جهت افزایش مصرف سرانه به دنبال توسعه فعالیتهای ترویجی وتبلیغی از طریق ستاد ترویج مصرف تخم مرغ می باشد.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در پایان تاکید کرد: با برقراری سیستم یکپارچه تولید تخم مرغ و ایجاد زمینه های لازم برای توسعه و پایداری صادرات و افزایش سرانه مصرف در داخل کشور افق های روشنی پیش روی تولیدکنندگان این صنعت وجود دارد که با همکاری اعضا به آنها دست خواهیم یافت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com