رشد سرمایه گذاری و افزایش تولیدات گوشت مرغ در بلغارستان

رشد سرمایه گذاری و افزایش تولیدات گوشت مرغ در بلغارستان
طبق آخرین گزارشات سرویس خارجی وزارت کشاورزی امریکا، به دلیل ثبات اقتصادی، مناسب بودن بهای خوراک و رشد مصرف، کشور بلغارستان در سال 2014 میلادی ، سال موفقیت آمیزی را در بخش گوشت مرغ داشت.
تعداد فارم های مرغداری در این کشور افزایش یافت و در کنار بهبود سیاست های مرغداری، تولیدات گوشتی 4 / 3 درصد افزایش یافت. عمدۀ فارم های طیور بلغارستان  را مرغ و اردک تشکیل می دهد و به ندرت فارم بوقلمون در این کشور وجود دارد.
مصرف داخلی طیور در این کشور 6 / 8 درصد رشد داشته است. انتظار می رود تولیدات در سال 2015 و 2016 میلادی افزایش یابد که رشد سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از عوامل مهم این رشد محسوب می شوند. تولید کنندگان داخلی کار خود را توسعه بخشیدند و عده ای هم به تازگی وارد بازار این کشور شدند.
در مقایسه با سال 2013 میلادی، واردات گوشت طیور در سال 2014 میلادی از نظر وزن 12 درصد و از نظر ارزش 13 درصد رشد داشت (130 میلیون دلار) ؛ در حالیکه صادرات در همین سال از نظر وزن 14 درصد و از نظر ارزش 6 درصد (167 میلیون دلار) افزایش داشت که عمدۀ کشورهای واردکننده برای گوشت مرغ یونان و رومانی، و برای گوشت اردک فرانسه و بلژیک بوده اند.
رقابتی بودن هزینه های تولید و مناسب بودن نرخ واحد پولی کشور، از عواملی هستند که منجر به رشد صادرات به کشورهای خارج از اتحادیۀ اروپا می گردند.         

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com