رشد تولیدات خوراک جهان

رشد تولیدات خوراک جهان
طبق آخرین بررسی های به عمل آمده توسط "مرکز تحقیقات تولید خوراک Alltech" از تولید کنندگان خوراک سراسر جهان، با افزایش تعداد کارخانجات تولید کنندۀ خوراک دام متعاقبا حجم تولیدات خوراک نیز افزایش می یابد. این گزارش حاکیست برآورد تولیدات خوراک جهان 980 میلیون متریک تن خواهد بود.
10 کشور برتر تولید کنندۀ خوراک هم به همان منوال سابق یعنی : چین ، امریکا ، برزیل ، مکزیک ، هند ، اسپانیا ، روسیه ، ژاپن ، آلمان ، و فرانسه است. در تولیدات برخی دیگر از کشورها نیز یک پیشرفت چشمگیر به چشم می خورد که از آن جمله اندونزی ، ترکیه ، ویتنام ، لهستان ، رومانی ، و مراکش هستند.

چین بزرگترین تولید کنندۀ خوراک
یک بار دیگر "چین" موفق شد با 69 / 182 میلیون تن تولید توسط 9500 کارخانۀ تولید خوراک خود در "بررسی های سالانۀ حجم تولیدات خوراک جهان Alltech" مقام اول را کسب کند ؛ با اینحال این دومین سال متوالی است که افت در تولیدات دارد.
Aidan Connolly مدیر مسئول تحقیقات تولیدات جهانی خوراک Alltech در این رابطه اظهار دارد : "البته در بسیاری از مناطق تولید کنندۀ جهان به دلایل مختلف نظیر تغییر در بهای نهاده ها ، بیماری های مختلف ، نوسان در استانداردهای صادرات و واردات شاهد افزایش / کاهش در تولیدات بودیم ."  وی بر اساس متوسط قیمت نهاده در سال 2014 میلادی، ارزش خالص صنعت خوراک را 460 میلیارد دلار برآورد می کند.
Connolly افزود : "برآورد سال 2015، چهارمین سالیست که Alltech به طور متوالی به تحلیل و بررسی تولیدات خوراک جهان می پردازد . این تیم در دسامبر 2014 میلادی ، با اطلاعات به دست آمده از کارخانجات تولید خوراک 130 کشور جهان به بررسی و مطالعه پرداخت."
"امریکا" و "برزیل" نیز به ترتیب مقام دوم و سوم تولیدکنندۀ خوراک جهان را کسب کردند . امریکا با 6718 کارخانه 5 / 172 میلیون متریک تن تولید و برزیل با 1698 کارخانه موفق به 66 میلیون متریک تن تولید شدند.
مقام چهارم تولید کنندۀ خوراک جهان با ارتقاء چشمگیر در تولیدات به "هند" تعلق گرفت که با 4 / 29 میلیون تن تولید 10 درصد نسبت به سال 2013 رشد در تولیدات داشت. این رشد عمدتاً در نتیجۀ وضعیت مطلوب آب و هوایی و پیشرفت در تکنولوژی های کشاورزی بوده است.
با مقایسۀ انواع خوراک دام از نظر گونۀ حیوانی ، خوراک طیور با 45درصد سهم در خوراک دام و با 439 میلیون تن – علیرغم یک افت جزئی در مقایسه با سال گذشته – بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com