رشد 43 درصدی صادرات لبنیات از مازندران

رشد 43 درصدی صادرات لبنیات از مازندران
مهدی گلچوب گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی در دو ماهه اول سال 90 رقم 13 میلیون دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در دو ماهه 91 بیش از 6 میلیون دلار یعنی 43 درصد افزایش نیز داشته و به رقم بیش از 19 میلیون دلار رسید.
وی همچنین افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده‌های لبنی در دو ماهه سال91 نسبت به مدت مشابه سال 90 بیش از 45 درصد رشد داشته است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: صادرات فرآورده‌های لبنی از رقم  9 هزار و 120 تن به 13 هزار و 231 تن افزایش یافت.
وی استعداد استان در تولید و صادرات فرآورده‌های لبنی را بسیار بالا عنوان و اظهار داشت: کشورهای عراق، کویت و عربستان مهم‌ترین بازارهای هدف استان در این بخش هستند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اشاره به این موضوع که صنعت لبنیات در کشور و استان به عنوان یکی از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی بوده که نقش بسیار مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی ایفا می‌کند، اظهار داشت: فرآورده‌های لبنی یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی استان است که در صورت ایجاد کنسرسیوم‌های تولیدی و صادراتی در این بخش می‌توانیم شاهد توسعه بیش از پیش این صنعت در استان باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com