رشد 40 درصدی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه دام و طیور تهران

رشد 40 درصدی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه دام و طیور تهران
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از رشد 40 درصدی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه دام و طیور تهران خبر داد و گفت: پس از تحریم ها حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه بسیار قابل توجه بوده بطوری که برخی از این شرکت ها برای اولین بار به ایران آمده اند و این اتفاق شرایط خوبی را برای صنعت دام و طیور کشور فراهم می نماید.
به گزارش خبرنگار ITPNews، اسکندر زند درمراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه 500 غرفه از شرکت های ایرانی و خارجی فعال است که 98 غرفه آن متعلق به کشورهای خارجی می باشد.
وی افزایش حضور  شرکت های خارجی را نشان دهنده رشد صنعت دام و طیور در کشور دانست و گفت: امسال حضور شرکت های خارجی 40 درصد و شرکت های داخلی 30 درصد افزایش داشته است که نشان دهنده استقبال پررنگ شرکت ها از این نمایشگاه می باشد.
زند ادامه داد: حضور شرکت های خارجی می تواند شرایط مناسبی را با ایجاد رقابت در شرکت های داخلی فراهم سازد به ویژه شرکت های دارویی داخلی که در سال های تحریم به خوبی روی پای خود ایستاده اند و هم اکنون نیز حضوری قوی در این نمایشگاه دارند.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد: از نکات قابل تقدیر دولت تدبیر و امیدحضور فعال بخش خصوصی درکنار بخش دولتی است که فصل جدیدی از فعالیت های تحقیقاتی را با کمک بخش خصوصی ایجاد کرده است.
احتمال خطا در آمارهای معاونت امور دام
رئیس مرکز اصلاح نژاد معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی که از دیگر حضار در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی دام و طیور، درباره اختلاف 50 درصدی آمارهای مرکز آمار ایران و معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی، گفت: معاونت امور دام براساس گزارش از منابع میدانی، آمار را برآورد و نتیجه را اعلام می نماید که این امر امکان خطا را افزایش داده است.
محمد رضا ملاصالحی اظهار داشت: در صنعت طیور کشور با اختلاف آمار معناداری مواجه نیستیم اما در صنعت دام سبک و سنگین فاصله آماری زیادی وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر است.
وی ادامه داد: اخیرا یارانه ای به بخش آمارگیری معاونت دام اختصاص داده شده است تا مشخصاتی نظیر؛ ریز آدرس دامدار و میزان تولید آن تهیه گردد.
کارخانه های خوراک دام محصولات با کیفت عرضه کنند
ملاصالحی با تائید وضعیت نامطلوب خوراک دام و طیور تولید شده در کشور بیان داشت: کارخانه های زیادی در تولید و فرآوری خوراک دام و طیور فعالیت دارند اما باید از لحاظ کیفیت و قیمت نیز اعتماد دامداران را جلب کنند.
وی با اشاره به سیاست های معاونت دام در بهره گیری از ظرفیت های کارخانه های فرآوری دام و طیور کشور گفت: سیاست معاونت امور دام این است که صنعت دام و طیور به سمتی برود که با بهره گیری از ظرفیت های کارخانه های خوراک دام و طیور  بهره وری در این صنایع را بهبود بخشد.
وی تصمیم دامداران برای استفاده از فرآورده های خوراک دام و طیور کشور را در این امر موثر دانست و گفت: این کارخانه ها برای جلب نظر دامداران باید دو عامل کیفیت و قیمت را مورد توجه قرار دهند تا سابقه ذهنی نامطلوبی که از تولید آنان به وجود آمده تغییر نماید.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com