رجایی در واکنش به بلاتکلیفی دولت در تعیین قیمت شیر و محصولات لبنی

رجایی در واکنش به بلاتکلیفی دولت در تعیین قیمت شیر و محصولات لبنی
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در واکنش به برگزاری جلسات متعدد جهت تعیین قیمت محصولات لبنی و بلاتکلیفی در تعیین قیمت ها طی هفته های اخیر، گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه قیمت گذاری شیر و محصولات لبنی، تاکنون جلسات متعددی برای تثبیت و تعیین قیمت ها بین دولت، تولیدکنندگان و بخش خصوصی برگزار شده اما تمامی این جلسات به دلیل واقع بین نبودن وزارت صنعت، معدن و تجارت به نتیجه نرسیده است.
عباس رجایی افزود: نحوه و شرایط قیمت گذاری شیر و محصولات لبنی باید به گونه ای باشد که منافع تولیدکننده و مصرف کننده در راستای هم مدنظر قرار داده شده و مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب از این وضعیت سوء استفاده کرده و به افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی دامن زدند که دولت باید در آینده تمهیداتی برای مقابله با این اقدامات اندیشیده و با محتکران نیز برخورد کند.
وی اظهارداشت: دولت باید در بحث تعیین قیمت شیر و محصولات لبنی واقع بینانه عمل کرده و اگر قرار است یارانه ای به بخش تولید اختصاص یابد، این یارانه ها در مسیر صحیح هدایت شده و به طور واقعی تخصیص یابد، در غیر اینصورت روند افزایش قیمت در شیر و محصولات لبنی همچنان ادامه خواهد داشت.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: ادامه روند موجود در تعیین قیمت شیر و محصولات لبنی باعث افزایش بیشتر قیمت ها شده و مهار قیمت ها بیش از این از اختیار دولت خارج شود که باید هرچه سریعتر چاره ای برای تعیین نرخ شیر و محصولات لبنی اندیشیده شود.
رجایی افزود: ادامه روند موجود و بلاتکلیفی دولت و بخش خصوصی در تعیین قیمت واقعی برای شیر و محصولات لبنی باعث می شود تا در آینده شاهد واردات این نوع محصولات از دیگر کشورها و با کیفیت پایین باشیم که این موضوع نیز باید در قیمت گذاری ها مدنظر قرار گیرد، البته امیدواریم شاهد چنین مسئله ای در آینده نباشیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، تأکید کرد: دولت همواره در تنظیم بازار کالاهای اساسی به خصوص شیر و لبنیات شتاب‌زده عمل کرده و تصمیماتی را جهت تعدیل قیمت‌ها اتخاذ می‌کند که باید در این خصوص منافع تولید‌کننده و مصرف‌کننده رعایت شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: دولت باید از دامداران حمایت های بیشتری داشته باشد، زیرا در حال حاضر شاهد هستیم که به دلیل اینکه تولید شیر و محصولات لبنی برای آن ها صرفه اقتصادی ندارد دام های شیرده خود را ذبح می کنند که این مسئله به تولید محصولات لبنی ضربه وارد می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com