رتبه نخست آذربایجان شرقی درتوزیع نهاده های دامی در سطح کشور

رتبه نخست آذربایجان شرقی درتوزیع نهاده های دامی در سطح کشور
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی گفت: ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی به اندازه کافی در آذربایجان شرقی انجام شده است.
مهندس رضا خدایی در نشست مدیران سازمان با تشکل ها، اتحادیه ها و تعاونی های دام و طیور، با بیان اینکه تحویل این نهاده‌های دامی که شامل ذرت، جو وکنجاله سویا است باهماهنگی سازمان صنعت، معدن وتجارت وبر اساس معرفی‌نامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان و طبق قیمت‌های مصوب شرکت انجام می‌شود گفت: ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی به اندازه کافی انجام شده و مشکلی از این حیث وجود ندارد.
وی میزان ذخیره و موجودی انبارهای این شرکت را برای نیاز استان کافی دانست و خاطرنشان کرد: در این استان هیچ کمبود نهاده‌ای نداریم و شرکت پشتیبانی امور دام برای توزیع نهاده‌های دامی مورد نیاز اتحادیه ها آمادگی کامل دارد. مهندس خدایی به رتبه نخست استان درتوزیع نهاده های دامی درسطح کشوراشاره نموده و افزود: در سال گذشته بیش از82 هزارتن نهاده دامی بین دامداران توزیع شده است که این میزان نهاده، 54/23 درصد سهم کل کشور را در نیمه دوم سال91 به خود اختصاص داده است که باید بگوییم در این مدت 4 برابر سنوات گذشته خدمات ارائه داده شده است. وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها از مسیر قرارداد تحویل نهاده در ازای تحویل 52 هزارو 500 تن شیر ، 39 هزار تن نهاده به مبلغ 257 میلیارد ریال تحویل دامداران و کارخانجات آذربایجان شرقی شده است افزود: در بحث جو و ذرت که تولید داخل بوده و ذخیره قابل ملاحظه ای در استان داریم و در مورد خرید و ذخیره کنجاله سویا نیز که محصولی وارداتی است تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
مدیرکل شرکت پشتیبانی اموردام استان بابیان اینکه درحال حاضر به منظور کنترل قیمت مرغ، افزایش انگیزه تولید کنندگان برای جوجه ریزی وتامین گوشت مورد نیاز استان اقدام به خرید و ذخیره سازی مرغ به قیمت 5300 تومان کرده ایم گفت: دغدغه نهاده در استان هم اکنون برطرف شده و همچنین 85 تومان هزینه کرایه نهاده های دامی که قرار بود توسط دامداران پرداخت شود حذف شده است.
وی همچنین از افزایش 25/14 درصدی نهاده های دامی نسبت به سال گذشته در کشور خبر داده و افزود: قیمت یک کیلوگرم علوفه جو از 590 تومان به 650 تومان(10درصد افزایش)، ذرت از 600 تومان به 700 تومان (16درصد افزایش) و کنجاله سویا از 900 تومان به 1050 تومان افزایش یافته است.
مهندس خدایی با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت دولت، سیستم فروش نهاده‌‏های دامی در وضعیت فعلی بصورت نقدی است ادامه داد: در تفاهم‌نامه اولیه تحویل علوفه ارزان‌قیمت به دامداران بدون کارمزد، وثیقه و ضمانت بانکی بوده و دامداران می‌توانستند با استفاده از چک به عنوان ثمن معامله و سفته به عنوان ضمانت، علوفه دریافت کنند اما بر اساس مصوبه هیات دولت که به شرکت پشتیبانی امور دام ابلاغ شده است، دامداران با ضمانت‌نامه بانکی معتبر یا وثیقه ملکی، می‌توانند علوفه را از شرکت پشتیبانی امور دام دریافت کنند.  
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com