رتبه اول تولید جوجه یک روزه و گوشت مرغ در کشور

رتبه اول تولید جوجه یک روزه و گوشت مرغ در کشور
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 391 میلیون قطعه جوجه یکروزه در مازندران تولید شد، افزود: مازندران در سال گذشته رتبه اول تولید جوجه یک روزه و گوشت مرغ را در کشور به خود اختصاص داد. 
حسین نگهدار اظهار داشت: امروزه تامین پروتئین مورد نیاز جامعه یکی از دغدغه‌های حاضر بسیاری از مسئولین کشور است. 
وی با بیان اینکه پروتئین قسمت عمده‌ای از نیاز جامعه را تامین می‌کند، افزود: ارایه راهکارهایی در راستای کاهش هزینه و افزایش راندمان تولید و تامین منافع در بین تولیدکنندگان موثر بوده و ارزش افزوده را برای مازندران به دنبال خواهد داشت. 
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه گوشت مرغ به عنوان پرمصرف ترین ماده پروتئین در سبد مصرف اکثر خانواده‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: تقریباً اکثر شهروندان از این ماده غذایی به صورت متناوب استفاده می‌کنند. 
نگهدار افزود: به همین منظور استقبال مصرف کنندگان از گوشت مرغ در سالهای اخیر سبب ترغیب تولیدکنندگان این ماده غذایی شده و مرغداری‌ها را به عنوان یک صنعت پردرآمد به یک شغل اصلی و مولد تبدیل کرده است. 
وی با بیان اینکه مازندران یکی از استانهای مهم و تاثیرگذار در تولید جوجه است، گفت: استان توانسته نقش مهمی را در این عرصه ایفا کند به طوری که در سال 89 بیش از 391 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی باکیفیت مطلوب در جوجه کشیهای استان تولید و در کشور توزیع شد. 
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی مازندران تصریح کرد: از بین تولیدات جوجه در سال 89، 285 میلیون قطعه جوجه مربوط به واحدهای مرغ مادر استان با میانگین 82 درصد است که ارزش ریالی آن 256 میلیارد ریال بوده و این میزان جوجه یکروزه تولیدی معادل 30 درصد جوجه یک روزه کشور است. 
نگهدار اظهار داشت: در سال گذشته 179 میلیون و 401 تن گوشت مرغ آماده طبخ در واحدهای مرغ گوشتی مازندران به ارزش 4هزار و 994 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه شد. 
وی افزود: این میزان گوشت علاوه بر تامین نیاز مصرف شهروندان مازاد تولید آن در 12 ماهه سال 89 به مقدار 113 هزار و 880 تن به ارزش 3هزار و 416 میلیارد ریال معادل 63 درصد کل تولیدات استان به سایر استانهای کشور خصوصاً به تهران ارسال شد. 
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه به طور متوسط در سال 89 روزانه 490 تن گوشت مرغ در استان تولید شد، گفت: از این میزان 313 تن مازاد بر مصرف نیاز بوده که به علت شرایط اقلیمی مناسب، وجود متخصصین، کارشناسان مجرب و تولیدکنندگان با انگیزه سالانه امکان تولید بیش از 200 هزار تن گوشت مرغ در استان وجود دارد. 
نگهدار خاطرنشان کرد: مازندران رتبه اول تولید جوجه یکروزه و گوشت مرغ را در سال 89 ازنظر کمی و کیفی در کشور به خود اختصاص داده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com