رایزنی برای تعیین قیمت شیر در غیاب اتحادیه

رایزنی برای تعیین قیمت شیر در غیاب اتحادیه
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فراورده‌های لبنی با اشاره به عدم دعوت از این اتحادیه برای حضور در جلسه تعیین قیمت شیر گفت: در نامه‌ای به وزیر صنعت و معدن پیشنهادات سازنده ارائه کرده‌ایم.
محمدرضا اسماعیلی با اشاره به وضعیت و نوسانات قیمت لبنیات طی روزهای اخیر اظهار داشت: در این راستا جلسه‌ای میان مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت با بخش خصوصی برگزار شد، اما از اتحادیه تعاونی‌های تولیدکننده فراورده‌های لبنی برای حضور در این جلسه دعوت نشد، در حالی که بیش از 70 درصد آماری کارخانه‌های لبنی کل کشور زیر مجموعه اتحادیه هستند.
وی ادامه داد: مسئولان اتحادیه از مفاد این جلسه بی‌اطلاع هستند و مشخص نیست که چرا از اتحادیه برای حضور در جلسه تعیین قیمت فراورده‌های لبنی و شیر دعوت به عمل نیامد.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکننده فراورده‌های لبنی پاستوریزه کشور، با بیان اینکه این اتحادیه در کل استان‌های کشور نمایندگی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین عملکرد و کمترین افزایش قیمت را کارخانه‌های زیر مجموعه اتحادیه داشته و همچنین از سوی اتحادیه افزایش قیمت‌ها رصد می‌شود تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد.
به گفته این فعال تعاونی‌ها، در صورتی که دولت بتواند قیمت تمام‌ شده شیر خام را کاهش دهد، اتحادیه برای کاهش فراورده‌های لبنی مشکلی ندارد و از طرح دولت نیز استقبال می‌کند، اما در حال حاضر مشکلاتی که در این راستا وجود دارد که باید برطرف شود.
اسماعیلی با اشاره به راهکارها و پیشنهادات اتحادیه تعاونی تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی بیان داشت:‌ در صورتی که مسئولان در رابطه با قیمت شیر به این پیشنهادات توجه داشته باشند، می‌توان در تعیین قیمت و تنظیم بازار تأثیرگذار بود که در نهایت منجر به کاهش قیمت‌ها خواهد شد.
وی عنوان کرد: در صورت تنظیم قیمت نهادهای دامی و شیر خام، اتحادیه‌ها حاضر هستند با حداقل سود، تولید را به بازار ارائه دهند و قول می‌دهیم در صورت بررسی و اعمال این پیشنهادها مشکلات موجود حل شود.
اسماعیلی با اشاره به ارسال نامه به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعیین قیمت شیر خام اظهار داشت: در این نامه ذکر شده در صورتی که بخواهند بدون حضور اتحادیه‌های تعاونی نرخ شیر را تعیین کنند، افراد و نمایندگان شرکت‌هایی که حضور دارند باید به مفاد و مصوبات جلسه پایبند باشند و نمی‌توان توقع داشت که اتحادیه‌های تعاونی با گستره بیش از 70 درصد اسمی کارخانه ها به این تعهدات عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون پاسخی به این نامه داده نشده، اما مطمئن باشید برای رفاه حال مردم حاضر هستیم با کمترین سود در صورت عملی شدن خواسته‌ها تولید را به بازار عرضه کنیم.
به گفته مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکننده فراورده‌های لبنی کشور در هشت سال جنگ تحمیلی این تعاونی‌ها بودند که کالاهای یارانه‌ای را در سراسر کشور و با قیمت یکسان در میان مردم توزیع می‌کردند، اما در حال حاضر این تعاونی‌ها با کم‌ لطفی از سوی مسئولان روبه‌رو هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com